کدخبر: 4615

خبرخوش برای کشتی کشور|میرزازاده قهرمان کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان شد!

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، نمایندگان ایران صاحب یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز شدند

 

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد، امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال طلای جهان شد، پویا دادمرز در ۵۵ و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و علیرضا نجاتی در ۶۳ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۱ اختیار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۱ بر ۱ از سد نیهاد گولوزاده از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه ۵ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب ماولود ریزمانوف از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه ۵ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر آردیت ندوج از آلبانی را از پیش رو برداشت وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیرورز شد.کاویانی نژاد در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل تاماس لوای دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از مجارستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر کومار سونیل از هند را مغلوب کرد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان با نتیجه ۱۵ بر ۷ به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه ۲ بر ۱ از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در مبارزه نهایی نیز مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و عنوان قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان را از آن خود کرد تا تنها طلایی ایران در ۵ وزن نخست این رقابت ها باشد.

ارسال نظر: