کدخبر: 4706

قتل فجیع معلم زنجانی| انگیزه قاتل چه بود؟

معلم زنجانی به نام سعید کابلی به دلیل اختلاف مالی به قتل رسید.

 

قتل معلم زنجانی چند روز قبل اتفاق افتاد.در جریان قتل معلم زنجانی،او توسط یک فرد با انگیزه اختلاف مالی به قتل رسید.بعد از قتل معلم زنجانی رسیدگی به پرونده در جریان قضایی قرار گرفت و عامل قتل معلم زنجانی دستگیر شد.مشخص شد که او با بهانه برداشتن یک گنج دست به قتل معلم زنجانی زده بود.

 

رسیدگی به پرونده قتل معلم زنجانی به نام سعید کابلی از عصر روز نهم آبان ماه در دستور کار قضایی قرار گرفت. زمانی که همسر سعید کابلی ناپدید شدن ناگهانی او را به ماموران پلیس اطلاع داد، تلاش برای یافتن ردی از او آغاز شد.

بررسی ها نشان می داد آخرین فردی که با معلم جوان در ارتباط بود یکی از دوستان او بود که قبلا مستخدم یکی از مدارسی بود که سعید کابلی در آن تدریس می کرد. به این ترتیب آن فرد به عنوان تنها مظنون پرونده لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت هولناک خود برداشت.

یکی از همکاران سعید کابلی در گفتگو با خبرنگار رکنا در مورد اعترافات متهم گفت:«مدتی قبل سعید پس انداز چندین سال کارش را به خاطر اعتمادی که به یکی از دوستانش به نام سهراب داشت، به او سپرد چون به او وعده داده بود که با پولش زمین مناسبی برای او خریداری می کند.

مدتی گذشت و چون وعده خرید زمین عملی نشده بود، سعید کابلی شاکی شد و گفته بود پول را پس بدهد. تا اینکه روز حادثه سهراب - قاتل - به سعید کابلی گفته بود گنجی پیدا کرده و در عمق یک چاه پنهان کرده است. بعد از او خواسته بود در بیرون آوردن آن گنج عتیقه کمکش کند تا با فروش آن بتواند بدهی خود را به سعید بپردازد. بعد او را به اطراف روستا کشانده و بالا سر یک چاه برده و در یک لحظه سعید را درون چاه هول داده و ته چاه می اندازد و برای اطمینان از مرگ سعید چند سنگ بزرگ داخل چاه انداخته بود.»

همکار سعید کابلی در ادامه گفت: «سعید کابلی معلم زحمتکش متوسطه اول بود و دو فرزند دارد. تا بازنشستگی او زمان زیادی باقی نمانده بود.»

سرهنگ رحمتی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه قاتل پس از انجام اقدامات فنی و شگردهای پلیسی، به قتل فجیع معلم زنجانی اعتراف کرد، گفت: طبق گفته قاتل، وی به دلیل اختلافات مالی تصمیم به قتل این معلم زنجانی گرفته و با کشاندن او به یکی از روستاهای منطقه قره‌پشتلو و هدایت وی به سمت یک حفره، با سنگ‌های بزرگ به او حمله کرده و قتل انجام می‌شود.

 با بیان اینکه قاتل متولد ۱۳۶۰ و مقتول متولد ۱۳۵۵ بوده است، گفت: قاتل دقیقاً با هدف قتل، معلم جوان را به روستا کشانده است، زیرا نمی‌توانست مطالبات آن مرحوم را ادای کند، به همین سبب به دنبال حذف او برمی‌آید.

رحمتی با تاکید بر اینکه مردم در معاملات خود دقت کنند و به مسائل واهی امیدوار نشوند، خاطرنشان کرد: حتماً معاملات را به شکلی قانونی ثبت و ضبط کنند و به طرف مقابل که بُعد شخصیتی آن معلوم نیست، اعتماد نکرده و معامله نکنند، زیرا چنین عواقب تلخی گریبان‌گیر آنان خواهد شد.

ارسال نظر: