کدخبر: 4891

خبر خوش برای زنان | دو طرح معیشتی برای زنان در راه است

دو طرح برای زنان سرپرست خانواده داریم که در حال بررسی آن هستیم و انشاالله دو هفته آینده اعلام می کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: دو طرح حمایتی از زنان سرپرست خانوار تا دو هفته آینده کلید می خورد.

 بحران اقتصادی که اوج بگیرد اولین گروه هایی که آسیب گرانی و تورم را متحمل می شوند سرپرست های خانوار هستند. بانوان سرپرست خانوار هم دو برابر مردان سرپرست دچار معضلات اقتصادی و زخم های حاصل از آن بر بدنه زندگی خود می شوند.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در گفت و گو با خبرنگار رکنا در خصوص طرح های دولتی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار که جمعیت آنان هر سال بیشتر هم می شود اظهار داشت: دو طرح برای زنان سرپرست خانواده داریم که در حال بررسی آن هستیم و انشاالله دو هفته آینده اعلام می کنیم.

وی در خصوص این دو طرح حمایتی چنین توضیح داد: یکی از طرح هایی که برای زنان سرپرست خانوار در نظر داریم به مبحث اشتغال آنان بر می گردد و دیگری نیز برای توانمندسازی و برخورد با آسیب ها (فیزیکی و روحی و روانی) است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: بیشتر زنان سرپرست خانوار تمایلی به اینکه شناخته شوند ندارند، به همین دلیل از قوانینی که باعث شود مورد سو استفاده قرار گیرند، استقبال نمی کنند. سعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز حمایت از این گروه از زنان جامعه با رعایت حریم ها و حرمت های آنان است.

انسیه خزعلی درباره جزییات طرح ها گفت: اصل هدف، ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است و یا اینکه اگر خودشان نمی توانند و نمی خواهند مشغول به کار باشند، برای فرزندان زنان سرپرست خانوار که به سن قانونی کار رسیدند و می توان برایشان ایجاد شغل کرد، اشتغالزایی کنیم.

ارسال نظر: