کدخبر: 4947

کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام طرح ملی مسکن + جزئیات بیشتر

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت‌نام نهضت مسکن ملی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد.

 

 

 سرهنگ علی محمدپور گفت: با توجه به طرح دولت برای ساخت و واگذاری کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن خانه‌های دولتی که از روز‌های گذشته وارد مرحله جذب متقاضیان واجد شرایط شده است ، برخی از افراد سودجو با تبلیغ ثبت‌نام نهضت مسکن ملی در سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان می‌کنند.

وی افزود: در این روش از کلاهبرداری ، مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی مشابه با عنوان "ثبت‌نام در طرح مسکن ملی" اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

سرهنگ محمدپور گفت: با توجه به اعلام وزارت راه و شهر‌سازی ، متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه "سمن" به نشانی saman.mrud.ir در طرح نهضت مسکن ملی ثبت نام کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: متقاضیان ثبت نام نهضت مسکن ملی فقط به توصیه‌های که از سوی رسانه‌های معتبر و ملی و یا سایت وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود توجه کنند و از توجه به توصیه‌ها و راهنمایی‌های مندرج در سایت‌های متفرقه، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی بپرهیزند.

سرهنگ محمدپور از شهروندان خواست اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

ارسال نظر: