کدخبر: 4995

قیمت خودرو| قیمت خودرو دیوار | قیمت خودرو سایپا

قیمت خودرو ارزان شد | خودرو سازان به عقب برگشتند

باقری البته در روز جمعه با همتای اسپانیایی و انریکه مورا، معاون اتحادیه اروپا به دیدار نشست و دو طرف روی لغو تحریم های یکجانبه ایران تاکید کردند.

 مهمترین سوژه این روزها مربوط به گمانه زنی از دو تصمیم اساسی دولت درباره تعیین تکلیف دلار 4200 تومانی و مخالفت با افزایش قیمت خودرو است.

مهمترین رویدادها همزمان با نزدیک شدن به دور جدید از مذاکرات وین، با اخبار مربوط به این رویداد دنبال شد. علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دور جدیدی از سفر به اروپا با طرف های اروپایی ، آلمان، انگلیس و فرانسه تاکید کرد که دیدارها سازنده و روبه جلو بود.

باقری البته در روز جمعه با همتای اسپانیایی و انریکه مورا، معاون اتحادیه اروپا به دیدار نشست و دو طرف روی لغو تحریم های یکجانبه ایران تاکید کردند. روسیه گفته خواستار لغو تحریم ها در دور جدید مذاکرات خواهد بود. ایران هم امروز زبان امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در یک پیام اینستاگرامی روی لغو تحریم ها به عنوان تنها راه توافق دو طرف در معاده برجام تاکید کرد. کاملا هریس معاون رئیس جمهور امریکا اما تاکید کرده فرصت مذاکرات تا ابد نیست و نباید فرصت ها را از دست داد.

دولت قیمت خودرو و وکیوم باتوم را تعیین کرد

قیمت خودرو

همسو با اخبار مربوط به مذاکرات، دو گمانه زنی در روز پنج شنبه و جمعه، بسیاری از بازارها را با تردید روبه رو کرد. همزمان با مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو، حالا خبر رسیده که به احتمال زیاد یک جلسه فوری با حضور خودروسازان در وزارت صمت روز شنبه 22 آبان برگزار میشود. به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت های خودروساز داخلی مکلف شدند افزایش قیمت تولیدات خود را ملغی کنند و به قیمت های قبل بازگردانند.

ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا هم به دنبال این تصمیم دولت، اعلام کرد: پیرو تصمیمات گرفته شده ، قیمت محصولات این مجموعه به قبل بازمی‌گردد. همچنین پیرو مصوبه جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور ، قیمت 25 کالای اساسی اعلام شد.

در خبر دیگری که در ارتباط با شیوه قیمت گذاری وزارت نفت اعلام شد؛ دولت قیمت وکیوم باتوم را هم تعیین کرد. وزارت نفت مکلف است هر تن وکیوم باتوم را 7.5 میلیون تومان دراختیار کارخانه های قیر قرار دهد.

در خبر دیگری هم اگرچه احمد توکلی، اقتصاددان حاضر در نشست با رئیس جمهور از احتمالا حذف دلار 4200 تومانی خبر داده بود اما خوش چهره دیگر اقتصاددان حاضر در آن نشست عنوان کرده که بعید دولت دلار 4200 تومانی را به این راحتی کنار بگذارد. این تردیدها و گمانه زنی ها مبنی بر عدم احتمال دلار 4200 تومانی در سند لایحه بودجه 1401 جزو رویدادهایی است که نسبت به آن همچنان حساسیت ها بالاست.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هم درحالی با اشاره اینکه بانک ها قلک نیستند و بهتر است با سهام وام داده شود، عنوان کرده، بررسی جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه تا یک ماه آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس به پایان می‌رسد.خودروسازان اعلام کردند قیمت خودرو‌ها را به حالت قبل بازمی‌گردانند.

خبر خوش درباره قیمت خودرو

قیمت خودرو

شرکت خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌های جداگانه از بازگشت قیمت محصولات به نرخ‌های فروشِ قبل از یکم آبان خبر دادند.

سایپا اعلام کرد: تمامی دعوتنامه‌های تکمیل‌وجه مربوط به خودرو‌های موعد تحویل آبان با نرخ‌های قبل صادر خواهد شد.

دعوتنامه مشتریان ایران‌خودرو با موعد تحویل آبان هم دوباره صادر خواهد شد. بنابر اعلام ایران‌خودرو و سایپا مبالغ اضافی که مشتریان پرداخت کردند، طی هفته‌های آینده به آنان بازگردانده خواهد شد.

سه روز پیش ایران‌خودرو و سایپا، از افزایش ۱۹ و ۱۶ درصدی محصولات خود از آبان خبر دادند؛ اما با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزارت صمت افزایش قیمت خودرو‌های داخلی منتفی شد.

ارسال نظر: