کدخبر: 5016

فتحعلی اویسی /عکس بازیگران مرد /عکس بازیگران معروف

نوشته سنگ قبر فتحعلی اویسی اشک همه را در آورد+ عکس

فتحعلی اویسی که به دلیل سکته مغزی چند روزی در بیمارستان به سر می برد درگذشت.

 فتحعلی اویسی (زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۲۴) بازیگر، کارگردان و خواننده ایرانی است. فتحعلی اویسی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ۱۳۵۳ است. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. فتحعلی اویسی پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.فتحعلی اویسی در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم هم کارگردانی کرد.

فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان، صبح امروز در سن ۷۶ سالگی درگذشت. این بازیگر معروف سینما و تلویزیون در مهمانی خندوانه دعوت بود و آواز زیبایی خواند.

بیوگرافی فتحعلی اویسی 

فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی متولد ۲۱ دی ۱۳۲۴ در فردو قم ، بازیگر و خواننده است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه ایالتی تگزاس می باشد که بعد انقلاب از ۳۳ سالگی با فیلم «قدغن» جلوی دوربین رفت.

ما هفت ، هشت برادر بودیم ، در زمان بچگی هم دوچرخه وسیله خیلی جذابی به حساب می آید ، اما پدرم نمی توانست برای همه ما دوچرخه بخرد.

اگر هم یه دوچرخه می خرید بطور حتم پشت سر هم دعوا بود ، من گاهی به پدرم می گفتم ، برایم دوچرخه نمی خری، آن خدا بیامرز می گفت : «دوچرخه ام کجا بود»

از تله تئاتر تا مهاجرت فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی

سال ۱۳۴۵ در ۲۱ سالگی با حمید سمندریان یک تله تئاتر کار کردم تا اینکه سال ۴۸ – ۱۳۴۷ دو سال پیاپی در دانشکده هنرهای زیبا در امتحان کتبی رد شدم.

در نهایت تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل به آمریکا بروم و به این ترتیب تا سال ۱۳۵۵ به مدت ۸ سال آنجا درس خواندم.

دوران مدرسه فتحعلی اویسی

​در ریاضیات همیشه ضعیف بودم اما صفر نگرفتم ، پایین ترین نمره هایم شش ، هفت و هشت بوده است و همیشه یکی دو سوال ریاضی را جواب می دادم.

درس های طبیعی ام خیلی خوب بود چون پزشکی را خیلی دوست داشتم.

ارسال نظر: