کدخبر: 5079

خبرفوری| تست کرونا رایگان شد!

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دستور معاون اول رییس جمهوری به وزیر بهداشت برای ضرورت در تسریع ابلاغیه شیوه نامه اجرایی آزمایش تست پی سی آر رایگان خبر داد.

 طبق مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تست پی سی آر رایگان شده اما مدیرکل درمان غیر مستقیم به سازمان تامین اجتماعی اظهار کرده که این آزمایش در انتظار ابلاغ شیوه نامه اجرایی از سوی شورای عالی بیمه است. عدم ابلاغ این شیوه نامه، باعث ایجاد سردرگمی فراوان برای هموطنان و مجموعه های درمانی و بیمه ای شده است.

وی افزود: در مکاتبه ای با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۱ شهریور سال جاری و همچنین بیان تذکر کتبی در صحن علنی در ۱۸ مهرماه خواستار تسریع در صدور دستورالعمل مربوطه شدم. وزیر بهداشت در پاسخ اعلام کرد که پس از تذکر، نامه ای را به سازمان برنامه بودجه نوشته و این مسئله منتظر ابلاغ از سوی هیات وزیران است. به تعبیری همه امور انجام شده و صرفا با پیگیری سازمان برنامه و بودجه، باید در هیات وزیران مصوب شود.

تست کرونانماینده اصفهان اضافه کرد: بعد از پاسخ وزیر بهداشت، با رییس سازمان برنامه بودجه و معاون اول رییس جمهور مکاتبه کردم و آقای مخبر نیز ضمن رونوشت به وزیر کشور، طی دستوری به وزیر بهداشت، خواستار رسیدگی شدد. به نظر می رسد در صورت همت سازمان برنامه و بودجه، بزودی این موضوع حل و ابلاغ می شود.

ارسال نظر: