کدخبر: 5089

بسته معیشتی دولت برای این افراد | برای دریافت کلیک کنید

مجموعا حدود ۲۰۰ هزار نفر همکار پرستار در مجموعه کشور داریم که حدود ۱۴۲ هزار نفر زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند و ۶۰ هزار نفر در سایر بخش‌ها ارائه خدمت می‌کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت جزئیات تدوین بسته حمایتی پرستاران را اعلام کرد.

عباس عابدی، معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: مجموعا حدود ۲۰۰ هزار نفر همکار پرستار در مجموعه کشور داریم که حدود ۱۴۲ هزار نفر زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند و ۶۰ هزار نفر در سایر بخش‌ها ارائه خدمت می‌کنند.

وی درباره جزئیات بسته حمایتی از پرستاران، بیان کرد: بخشی از بسته فوق‌العاده خاص است که مشمول همه خواهد شد. بحث مالیات هم به همین ترتیب خواهد بود. قانون ایثارگری مربوط به همکارانی خواهد بود که زمان مشخصی در دوره پاندمی در بخش‌های مرتبط با کرونا ارائه خدمت دادند و عموما قابل تسری به مابقی هم خواهد بود.

او ادامه داد: بخش قابل توجهی از ۱۴۰ هزار همکار پرستار زیرمجموعه وزارت بهداشت رسمی هستند و ضوابط استخدامی آن‌ها مشخص است. همکارانی که در دوره طرح نیروی انسانی هستند، همکاران شرکتی و سایر عضویت‌های غیررسمی هم مشمول تبدیل وضعیت خواهند شد. تبدیل وضعیت به دو روش ممکن است که یکی از روش‌ها برگزاری آزمون استخدامی است که درخواست ما این است که به شکل اختصاصی برگزار شود. گزینه دوم که بیشتر مدنظر ما است این است که بتوانیم همه پرستاران که در دوره کرونا رابطه غیررسمی با وزارت بهداشت داشتند را جذب کنیم. اگر همه همکاران را هم جذب کنیم بازهم با استانداردهای جهانی و حتی شاخص‌های مصوب کشور خودمان فاصله داریم.

عابدی تاکید کرد: مهمترین موضوع در این بسته استخدام و تبدیل وضعیت همکاران ما است. هم اکنون چهار یا پنج مدل یا رابطه استخدامی داریم. کارکنان رسمی نظام سلامت، همکاران قراردادی، همکاران شرکتی، پیمانی و همکاران جوان طرحی که در این دوره به ما اضافه شدند.

وی افزود: مسئله دوم جاری کردن فوق‌العاده خاص است که از قبل در قانون پیش‌بینی شده است و برخی دستگاه‌های اجرایی این موضوع را برای کارکنان خود پیاده کردند، متاسفانه این بخش علی‌رغم اینکه مکاتبات زیادی صورت گرفته است هنوز برقرار نشده است و در این بسته یکی از محورهای اساسی است.

او ادامه داد: معافیت مالیاتی از دیگر موارد مهم این بسته حمایتی است. علی‌رغم اینکه مقداری مزایای همکاران زیاد شده است اما چون به شکل پلکانی مالیات تعلق می‌گیرد ممکن است این تغییرات چندان چشمگیر نباشد.

ارسال نظر: