کدخبر: 5190

بازیگران | عکس بازیگران | بیوگرافی بازیگران

رضا فیاضی بازیگر معروف بیمارستانی شد | رضا فیاضی در چه حالیست؟

رضا فیاضی بازیگر، نویسنده و کارگردان پیشکسوت صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مرکزی کیش بستری شد.

رضا فیاضی(زاده ۱۵ تیر ۱۳۳۲ در اهواز) بازیگر، نویسنده، صداپیشه، کارگردان و مجری ایرانی است. رضا فیاضی در سال ۱۳۳۲ در اهواز متولد شد. رضا فیاضی مدرک دیپلم را در همین شهر دریافت کرد و پس از آن به بازیگری در تئاتر و فیلم کوتاه پرداخت و کارگردانی تئاتر را نیز تجربه کرد. رضا فیاضی بازیگر، نویسنده و کارگردان پیشکسوت صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان در بیمارستان مرکزی کیش بستری شد. علت بستری شدن رضا فیاضی در بیمارستان بیماری کرونا است.

فیاضی درباره حال عمومی خوب خود داد و گفت: حال عمومی‌ام خوب است و ریه‌هایم درگیری کمی دارد و فعلاً نیازی به بستری در آی سی یو نیست.

رضا فیاضی بازیگر، نویسنده، صداپیشه، کارگردان ایرانی متولد ۱۳۳۲ در اهواز است و چندین مجموعه شعر به چاپ رسانده است. او در سال ۱۳۵۵ در سریال گلباران به کارگردانی رضا بابک به ایفای نقش پرداخت. سپس در فیلم چریکه تارا حضور پیدا کرد و در کنار بازیگری مدیریت صحنه را نیز عهده دار شد.

فیاض پس از آن به فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی، نمایش عروسکی و کارهای رادیویی پرداخت و در چندین برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور پیدا کرد.

گفتگو با رضا فیاضی

رضا فیاضی

 خیلی نمی‌خواهم وقتِ شما را بگیرم، چون متوجه شدم که به کرونا مبتلا شدید. 

من کرونا گرفتم و یک هفته است درگیر این بیماری منحوس شده‌ام. البته واکسن زده‌ام اما احساس می‌کنم اصرار زیادِ برخی برای عکس گرفتن، مرا مبتلا به کرونا کرد. من از مردم درخواست می‌کنم آن‌قدر اصرار نداشته باشند برای عکس گرفتن حتماً ما ماسک را برداریم. من بحران اهواز را گذراندم حتی سریال "جزر و مد" را در آن دوران سخت آنجا فیلمبرداری کردیم. همسرم از من مراقبت می‌کند و البته ایشان هم مبتلا شده‌اند. در تهران به مناسبت همین برنامه‌های هفته کتاب مبتلا شدم و امیدوارم این فرهنگسازی برای عکس گرفتن ایجاد شود. 

دلم از بی‌توجهی به فرهنگ و ادبیات به درد آمده!

زندگی نامه رضا فیاضی

رضا فیاضی

در سال ۱۳۳۲ در اهواز متولد شد. او مدرک دیپلم را در همین شهر دریافت کرد و پس از آن به بازیگری در تئاتر و فیلم کوتاه پرداخت و کارگردانی تئاتر را نیز تجربه کرد. در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. با اجرای تئاتر در مدارس در دوران راهنمایی و دبیرستان کار غیر حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

فیلم‌شناسی رضا فیاضی

رضا فیاضی

من ترامپ نیستم! (۱۳۹۹)

و با تشکر از خانواده رجبی (۱۳۹۸)

کار کثیف (فیلم ۱۳۹۶)

نرگس مست (۱۳۹۵)

یوسف هور (۱۳۹۱)

خنده در باران (۱۳۹۰)

پرنده باز (۱۳۸۹)

مینی‌بوس (۱۳۸۹)

همبازی (۱۳۸۸)

سبز کوچک (۱۳۸۶)

گزارش مریم (۱۳۸۴)

در به درها (۱۳۸۳)

آسمان پرستاره (۱۳۷۸)

بودن یا نبودن (۱۳۷۷)

ارابه مرگ (۱۳۷۵)

روز واقعه (۱۳۷۳)

روسری آبی (۱۳۷۳)

مرد پنجم (۱۳۷۳)

عبور از تله (۱۳۷۲)

مجسمه (۱۳۷۱)

گزل (۱۳۶۸)

کارآگاه ۲ (۱۳۶۷)

چریکه تارا (۱۳۵۷)

شروع فعالیت رضا فیاضی

رضا فیاضی

در سال ۱۳۵۵ در سریال «گلباران» به کارگردانی «رضا بابک» به ایفای نقش پرداخت. سپس در فیلم «چریکه تارا» (بهرام بیضایی) حضور پیدا کرد و در کنار بازیگری مدیریت صحنه را نیز عهده‌دار شد. فیاض پس از آن به فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی، نمایش عروسکی و کارهای رادیویی پرداخت و در چندین برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور پیدا کرد. وی همچنین به عنوان عرب ایرانی به عنوان داور جشنواره شعر عربی در شادگان دعوت شد.

ارسال نظر: