کدخبر: 5249

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه خودرو را از دست ندهید | با 86 میلیون صاحب خودرو شوید + لینک ثبت نام

خودروسازان در سال گذشته از بانک مرکزی طلب کمک چند میلیارد دلاری داشتند که بانک مرکزی با بخشی از آن موافقت کرده بود. با این حال آنها همچنان درگیر مشکلات قبل خود هستند.

خودروسازان در اوج مشکلات اقتصادی خود عاملی برای توزیع یارانه شده‌اند. در طرح جدید که خودروها به طور متوسط ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار به فروش می‌رسند، ایران‌خودرو مدعی است با ۸۶ میلیون تومان می‌توان صاحب خودرو پژو ۲۰۷ شد.

خودروسازان در سال گذشته از بانک مرکزی طلب کمک چند میلیارد دلاری داشتند که بانک مرکزی با بخشی از آن موافقت کرده بود. با این حال آنها همچنان درگیر مشکلات قبل خود هستند.

خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.

در طرح جدید ایران‌خودرو خودروهایی عرضه شده‌اند که همین امروز به صورت میانگین حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند.

دناپلاس توربو شارژ ۸۵ میلیون تومان، تارا دستی حدود ۱۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۱۶۴ میلیون تومان، دناپلاس توربو شارژ دستی ۱۵۸ میلیون تومان، راناپلاس ۹۵ میلیون تومان و سورن پلاس ۹۱ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار در لیست قیمتی فعلی ایران‌خودرو است. میانگین این نرخ‌ها رقمی حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که اگر همین امروز این خودروها به مشتریان داده شوند به معنای توزیع یارانه ۱۰۰ میلیون به ازای هرکدام از این خودروهاست.

ثبت‌نام در طرح مشارکت در تولید محصولات عرضه شده (با روش قرعه‌کشی) تا شنبه ۲۹ آبان ادامه دارد. اما برای خرید این خودروها به چقدر پول نقد نیاز است؟

خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار
دناپلاس توربو شارژ ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دستی ۲۹۰,۴۷۲,۰۰۰ ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۱۸۱,۱۰۰,۰۰۰ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دناپلاس توربو شارژ دستی ۲۸۵,۳۰۰,۰۰۰ ۴۴۳,۰۰۰,۰۰۰
راناپلاس ۱۸۰,۳۰۰,۰۰۰ ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس ۲۰۴,۲۰۰,۰۰۰ ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰

حال سوال اینجاست که قیمت در پیش فروش ایران خودرو با بازار چقدر تفاوت دارد؟ این تفاوت قیمت که به نوعی یارانه برای مشتری محسوب می‌شود را در جدول زیر ملاحظه کنید.

ارسال نظر: