کدخبر: 5296

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

اگر به دنبال خرید یک از بهترین ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار هستید حتما تا به حال نام برند بوش را شنیده‌اید. این برند آلمانی به کیفیت بالای دستگاه‌های خود مشهور است و محصولات خود را در سرتاسر دنیا به فروش می‌رساند. اگر در انتخاب بهترین مدل بر اساس شرایط و معیارهای خود مردد هستید، این راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش را تا انتها مطالعه کنید. 

راهنمای خرید لباسشویی بوش

راهنمای خرید لباسشویی بوش

لباسشویی دستگاهی است که با چرخاندن دیگ خود، تمامی پارچه و لباس‌ها را از هرگونه چرک و لکه تمیز می‌کند. در بررسی کیفیت لباسشویی بوش مشخص شده که این برند با استفاده از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی روز دنیا قادر است سخت‌‎ترین لکه‌های روی لباس را بدون آسیب رساندن به بافت پارچه از بین ببرد و آن را مثل روز اول نو و تمیز کند. عمر بالای قطعات داخلی لباسشویی و عملکرد عالی دستگاه در شستشوی لباس‌ها برند بوش را به یکی از بهترین تولیدکنندگان لوازم خانگی برقی مبدل ساخته است. 

در هنگام خرید ماشین لباسشویی بوش بهتر است ابتدا معیارهای خود درباره بهترین ماشین لباسشویی بر اساس خواسته‌ها و شرایطتان را مشخص کنید:

 

1. ظرفیت دیگ 

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، مهم‌ترین معیار انتخاب ماشین لباسشویی، تعداد اعضای خانواده و میزان لباس‌های کثیف در هر روز است چرا که بر اساس آن ظرفیت دیگ را انتخاب می‌کنند. با توجه به اینکه ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی بوش بین 6 تا 9 کیلوگرم است، اگر خانواده 1 تا 2 نفر ه دارید، خانواده‌ای کم جمعیت محسوب می‌شوید و نیاز به لباسشویی باظرفیت دیگ 6 یا 7 کیلوگرم دارید. خانواده‌ای 3 تا 4 نفره خانواده‌های متوسط و خانواده 5 نفر به بالا جزو خانواده‌ها پر جمعیت قرار می‌گیرند و بسته به میزان لباس‌های کثیف در هر روز باید دستگاهی با ظرفیت بالاتر بخرند. 

 

2. سری لباسشویی

بر اساس راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، تمامی ماشین لباسشویی‌های این برند در 3 سری اصلی قرار می‌گیرد:

• سری home professtional: این سری جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های لباسشویی بوش در بازار را دارد و به دلیل داشتن برنامه‌های شستشو بیشتر وبرنامه‌ها مخصوص لکه بری جزو یکی ازمحبوب‌ترین‌ها در میان خریداران است و مانیتور رنگی بسیار زیبایی دارد. بررسی کیفیت لباسشویی بوش نشان می‌دهد که این سری قادر به تمیز کردن انواع لکه‌ها با کمتری انرژی و زمان است و هیچگونه آسیبی به بافت پارچه نخواهد رساند. 

  •  سری 8 : این سری از ماشین لباسشویی‌های بوش تفاوت چندانی با سری home professtional ندارد و تنها تفاوتش در تعداد برنامه‌های لکه بری و داشتن مانیتور ساده LCD است. درب این سری تک جداره است اما کیفیت قابل قبولی دارد. این سری مانند سری home professtional دارای قابلیت Home Connect  است و به شما امکان روشن کردن دستگاه از راه دور را می‌دهد.
  •   سری 4 و 6 :این دو سری قطعات آلمانی بوش را دارند اما در کشورهای ترکیه و اسپانیا مونتاژ می‌شوند. به همین دلیل قیمت تمام شده آنها کمتر است و افراد زیادی تمایل به خرید این سری از ماشین لباسشویی‌های بوش نشان می‌دهند.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

 

3. نوع موتور

نکته دیگری که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش به اشاره شده، نوع موتور دستگاه است. چرا که تاثیر زیادی در عمرمفید دستگاه، سرعت شستشو و سر و صدای آن در هنگام روشن بودن دارد. در حال حاضر تمامی موتورهای لباسشویی بوش از نوع BLDC هستند که قدرت بالایی در شستشو و خشک کردن دارند و سیستم Eco Silence Drive بر روی آن باعث شده که صدای دستگاه در حین کار کردن به کمترین حالت خود برسد. 

 

 

4. قدرت موتور

در بررسی کیفیت لباسشویی بوش مشخص شده که قدرت موتور در مدل‌های این برند شامل 1000، 1200، 1400 و 1600 دور در دقیقه می‌رسد و تمام آنها برای یک شستشو باکیفیت کافی هستند. هرچه قدرت موتور بالاتر باشد، خشک کن دستگاه سریع‌تر عمل می‌کند و زمان شستشو کمترخواهد شد. 

راهنمای جامع خرید لباسشویی بوش

 

5. سیستم‌های مکمل شستشو

در هر مدل، سیستم‌های خاصی لحاظ شده تا علاوه بر اینکه کیفیت شستشو بالاتر می‌رود، عمر دستگاه نیز بیشتر گردد. از جمله سیستم‌های مکمل موجود که در راهنمای خرید لباسشویی بوش به آن اشاره شده می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  Vario Drum: برنامه‌ای جهت محافظت از پارگی و خرابی لباس‌های نازک و حساس 
  • Anti tangle: این سیستم از پیچ خوردن لباس‌ها در داخل یکدیگر جلوگیری می‌کند و باعث بهتر تمیز شدن پارچه و سالم ماندن بافت لباس می‌شود. در این حالت آب در سیکل آبکشی توسطسوراخ‌هایی بر روی دیگ خارج می‌شود و همین موضوع از پیچیده شدن لباس‌ها به یکدیگر و چروک شدنشان جلوگیری خواهد کرد. 
  • Allergy Plus: این قابلیت تا 99.9 درصد منابع آلرژی زا را از روی لباس‌ها برطرف می‌کند و بهترین گزینه برای شستشوی لباس‌های کودکان محسوب می‌شود. 

6. سیستم‌های ایمنی لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش ادعا دارد این سیستم‌ها از خراب شدن زود هنگام قطعات جلوگیری می‌کند و باعث بالاتر رفتن عمر قطعات داخلی و بهبود کیفیت عملکرد آنها می‌شود. از مهم‌ترین و موثرترین سیستم‌های ایمنی که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش به آن اشاره شده، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  SelfCleaning Condenser: این سیستم در هر بار شستشو، 3 بار کندانسور دستگاه را تمیز می‌کند و همین مساله در عملکرد دستگاه و عمر قطعات تاثیر مثبتی دارد. 
  • Anti Vibration  : با اضافه شدن این قابلیت به لباسشویی بوش اگرچه وزن دستگاه تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند، اما عمر موتور بیشتر می‌شود و تکان خوردن‌های زیاد دستگاه در هنگام خشک کردن لباس‌ها به حداقل خواهد رسید.
  • Active Water Plus: بر اساس راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، این سیستم از 3 سنسور کنترل، انتقال آب و حسگر بار دیگ تشکیل شده که می‌تواند میزان مصرف آب را کنترل کند تا آب بیشتر از نیاز وارد دیگ نگردد و مصرف آب توسط دستگاه به حداقل برسد. 
  •  سیستم نشتی آب یا Aqua Stop: یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر ماشین لباسشویی پیش آید، نشت ناخواسته آب از دستگاه به بیرون است.در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش نوشته شده که این برند، جهت جلوگیری از بروز این مشکل سیستم نشتی آب خاصی را طراحی کرده که در صورت هرگونه نشتی، جریان آب به سرعت قطع می‌شود تا از خسارات ناشی از این مشکل جلوگیری گردد. 
  •  سنسور اندازه گیری وزن: در گذشته اگر وزن لباس‌های داخل دستگاه به حداقل ظرفیت دیگ نمی‌رسید، باعث چرخش بیش از حد دیگ می‌شد که تاثیرات منفی زیادی بر روی آن به همراه داشت. اما سیستم اندازه‌گیری وزن دیگ در ماشین لباسشویی‌های بوش باعث شده که با هر تعداد لباسی بتوانید دستگاه خود را روشن کنید و نگران خرابی دستگاه نباشید. 

نکات مهم در خرید لباسشویی بوش

 

نکته: ریختن لباس بیشتر از حد ظرفیت دیگ، خشک نکردن لاستیک دور درب دستگاه، نوسانات شدید برق ساختمان و انتخاب برنامه شستشوی اشتباه می‌تواند باعث خرابی دستگاه شما شود. در صورتی که موارد مهم در زمینه نگهداری ماشین لباسشویی را رعایت کنید، در زمان کمتری با خراب شدن قطعات داخلی دستگاه خود مواجه خواهید شد. لذا سعی کنید با استفاده صحیح و نگهداری اصولی از دستگاه خود، برای چندین سال از تعمیر لباسشویی بوش خود بی نیاز شوید. 

 

7. جنس دیگ 

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش قید شده که دیگ استفاده شده در تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی بوش از نوع Vario drum است که یکی از بهترین‌ها در دنیاست. این دیگ از نخ کش کردن و خراب شدن بافت لباس‌های حساس جلوگیری می‌کند و با حرکات آهسته و ملایم خود، کمترین میزان آسیب را به تار و پود لباس دارد. بررسی کیفیت لباسشویی بوش نشان می‌دهد که دیگ Vario drum تا حد زیادی از گره خوردگی لباس‌ها جلوگیری می‌کند و چروک شدن آنها را به حداقل می‌رساند لذا اتوکشی لباس‌ها نیز بسیار راحت‌تر می‌شود. 

 

8. برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بوش 

بر اساس راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش برای هر مدل برنامه‌های شستشوی متنوعی لحاظ شده تا کاربر بر اساس جنس پارچه، میزان کثیفی و راهنمای شستشو لباس خود، بهترین برنامه شستشو را انتخاب کند. لازم به ذکر است که در کنار تمامی برنامه‌های از پیش تعیین شده توسط طراحان ماشین لباسشویی بوش، کاربر می‌تواند دمای آب و تعداد دور خشک کن در دقیقه را تنظیم نماید و برنامه شستشو را بر اساس سلیقه و نیاز خود، اندکی تغییر دهد. 

به طور کلی برنامه‌های شستشو برای انواع لباس‌های حساس، نازک، سنگین وزن، پشمی، لباس‌های نخی، لباس‌های پلاستیکی و.. تعبیه شده‌اند. برند بوش یکی از کامل‌ترین برنامه‌های شستشو را دارد که ویژگی و مشخصات هریک از آنها در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش به تفصیل گفته شده تا کاربر بر اساس لباس‌های داخل دیگ مناسب‌ترین برنامه را انتخاب نماید. 

بهترین برنامه برای هر لباس بر اساس نوع حرکت دیگ، سرعت دور خشک کن در هر دقیقه، دمای آب و مدت زمان شستشو تعیین می‌شود و رایج‌ترین برنامه‌های شستشو در لباسشویی بوش عبارتند از:

  •  برنامه Automatic: این برنامه به صورت خودکار بهترین برنامه شستشو را برای لباس‌های داخل دیگ انتخاب می‌کند. 
  • برنامه Sport Swear: برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های ورزشی
  • برنامه Allergy Plus: برنامه شستشو برای از بردن اکثر منابع آلرژی زا 
  • برنامه Super 15/30: شستشوی لباس‌ها در کمترین زمان ممکن 
  • برنامه Cottons: مخصوص شستشوی الیاف کتان، پنبه‌ای و نخی 
  • برنامه Quick/Mix: برنامه‌ای کوتاه مدت برای لباس‌های با جنس مختلف 
  • برنامه Delicate/Silk: برنامه شستشوی مخصوص لباس‌های ابریشمی و ظریف
  • برنامه Easy Care: برنامه شستشو مختص لباس‌هایی با بافت حساس 
  • برنامه Duvet Program: شستشوی پارچه‌های بزرگ مانند ملحفه 
  • برنامه Drum Clean: برنامه شستشوی دیگ و قطعات داخلی ( بدون لباس)
  • برنامه Night wash: شستشو در بهینه‌ترین حالت مصرف انرژی با دور موتور پایین و صدای کمتر
  • برنامه Dark Wash: مخصوص شستشوی لباس‌های تیره رنگ 
  • برنامه Wool: مخصوص شستشوی لباس‌های پشمی 

راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی بوش

 

9. برنامه‌های کمک شستشو

برنامه‌های کمک شستشو برنمامه‌هایی هستند که در کنار برنامه‌های شستشو اصلی می‌توان آنها را اضافه کرد تا کارکرد دستگاه بهینه شود و عملکرد بهترین در شستشو از خود نشان دهد. 

  •  برنامه‌های کاهش دهنده مصرف انرژی 

با توجه به اینکه شرکت بوش اهمیت زیادی به حفظ منایع انرژی و محیط زیست دنیا می‌دهد، تمامی مدل‌های ساخته شده توسط این برند به گونه‌ای هستند که با کمترین میزان انرژی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. بدین ترتیب در کنار کسب رضایت مشتری، کمک کوچکی به حفظ هرچه بیشتر انرژی برق و منایع آب در دنیا خواهد شد.  در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش قید شده که برنامه Eco perfect و Speed perfect دو برنامه مختص کاهش مصرف انرژی هستند که می‌توانند میزان مصرفی برق و آب را به حداقل ممکن در برنامه شستشوی انتخابی شما برسانند. 

  •  برنامه Easy Ironing یا اتوکشی آسان 

این برنامه دارای جدیدترین تکنولوژی ضد چروک در دنیاست که با حرکات اصولی دیگ و نحوه ورود خروج آب، از گره خوردگی و چروک شدن لباس‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. بدین ترتیب اتوکشی لباس‌ها بسیار ساده‌تر خواهد شد و در مدت زمان کمتری می‌توانید آن را انجام دهید. 

  •  برنامه I-DOS یا استفاده بهینه از مواد شوینده 

در بسیار از موارد کاربران بیشتر از حد نیا لباس‌هاریال ار شوینده استفاده می‌کنند که باعث تولید بیش از حد کف در داخل دیگ و تمام شدن زودهنگام شونده خود خواهند شد. با استفاده از برنامه I-DOS ،شما می‌توانید مخزن شوینده و نرم کننده دستگاه خود را پر کنید و برای 20 سیکل شستشو از همان میزان شوینده استفاده نمایید. در این برنامه شما می‌توانید میزان استفاده دستگاه از شوینده را بر اساس درجه کثیفی لباس‌ها تنظیم نمایید تا بهترین شستشو با کمترین موادشوینده را داشته باشید.

  •  برنامه Active Oxygen

در این برنامه مولکول‌ها اوزون توسط ماشین لباسشویی تولید می‌شوند و به لباس‌های داخل دیگ اضافه می‌گردند. به این ترتیب لباس‌ها بدون نیاز به مواد شوینده کاملا تمیز خواهند شد. در بررسی کیفیت لباسشویی بوش مشخص شده که با توجه به اینکه این مولکول‌هابه تار و پود لباس نفوذ می‌کند، تمامی باکتری‌ها و بوی عرق از بین خواهد رفت و هیچ جرم و میکروبی بر روی الیاف باقی نخواهد ماند. این برنامه برای افرادی که به شوینده‌های شیمیایی حساس هستند بسیار مناسب است و بهترین گزینه برای شستشوی لباس کودکان به شمار می‌رود. 

 

10. شرکت گارانتی کننده ماشین لباسشویی بوش

اگرچه لباسشویی بوش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است اما بهتر است جهت تعمیر راحت و بی دردسر دستگاه خود برای مشکلات احتمالی، دستگاه خود را از مراکزی خرید کنید که گارانتی معتبری برای محصولات خود دارند. راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش توصیه می‌کند که گارانتی لباسشویی بوش شما یکی از 3 شرکن کارا سرویس، بوش سرویس و یا سیهاوی باشد.

منبع: راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

 

ارسال نظر: