کدخبر: 5349

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

قیمت طلا در اولین روز آذر چقدر شد؟

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تورم بالا که هزینه سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند، اندکی افزایش پیدا کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۷ دلار و ۹۵ سنت رسید.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تورم بالا که هزینه سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند، اندکی افزایش پیدا کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۷ دلار و ۹۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

طلا اوایل معاملات پس از اظهارات ریچارد کلاریدا، از مقامات بانک مرکزی آمریکا مبنی بر این که بانک مرکزی در نشست سیاست پولی دسامبر خود ایده تعدیل خرید اوراق قرضه را مطرح می‌کند، به پایین‌ترین قیمت از ۱۰ نوامبر نزول کرده بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets در این باره گفت: در کوتاه مدت تا میان مدت، عوامل بنیادین بازار طلا خوب به نظر می رسند زیرا بازده واقعی منفی است اما احتمالا سیاست پولی تحکیم می‌شود و طلا در بلندمدت به قیمت پایین‌تری کاهش پیدا می‌کند. همچنین انتظارات فزاینده‌ای وجود دارد که آمریکا و چین برای پایین بردن قیمت نفت که یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار در انتظارات تورمی است، مداخله کنند و این مسئله روی روند قیمت طلا تاثیر گذاشته است و رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز دوشنبه ثابت بود و در منفی ۱.۱۱ درصد ایستاد.

موضوع دیگری که مورد توجه سرمایه گذاران است، انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست.

فعالان بازار همچنین بازگشت محدودیتهای کرونایی در بخش‌هایی از اروپا و تاثیر احتمالی آن بر فعالیت اقتصادی را زیر نظر دارند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۸۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۴ دلار و ۷۱ سنت بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۰۳۲ دلار و ۹۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۰۶۲ دلار و ۲۲ سنت ایستاد.

اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۸۴۹ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز امروز یکشنبه یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان ثبت شد.

اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ ۱۸۴۹ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۴۱ دلار را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار با افزایشی نسبی امروز یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان و در کمترین قیمت به یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز با یک روند افزایشی به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه در سایت اتحادیه طلا تهران شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام شد.

بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

قیمت طلا

قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان رسیده است و قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته است. با توجه به تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه از قیمت دلار، شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز از کاهش تقاضا در بازار خبر داد و توضیح داد: در یک سال گذشته قیمت طلا و سکه در همین محدوده موجود نوسان داشته‌اند. اگر افزایش و یا کاهش زیادی هم ثبت کردند بعد از مدتی دوباره به قیمت تعادلی خود رسیده‌اند.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که یکی از دلایلی که در چند وقت گذشته موجب کاهش حباب سکه شده است کاهش تقاضا در بازار است. کاهش تقاضا در بازار هیجان و انگیزه در خریداران و فروشندگان را کم کرده است.

نایب رئیس اتحادیه، یکی از عوامل کاهش تقاضا در بازار را عدم بازدهی مناسب بازار طلا و سکه در یک سال گذشته دانست. او بر این عقیده است که بازار طلا و سکه که بیشتر جلوه سرمایه‌گذاری دارد، به دلیل آن که در یک سال گذشته بازدهی خوبی را ثبت نکرده انگیزه خرید و فروش را کم کرده است. در نهایت همین موضوع باعث کاهش تقاضا در بازار شده است.

ارسال نظر: