کدخبر: 5362

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

ارزش سهام عدالت افزایشی شد | خبر خوش برای سهامداران

ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴٩٢هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ١٢ میلیون و ۶۶۵هزار تومان، ٢٣ میلیون و ٨۵٩هزار تومان و ١١ میلیون و ٧۴٣هزار تومان رسید.

امروز دوشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۰، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ٢ درصد افزایش یافت.

 ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴٩٢هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ١٢ میلیون و ۶۶۵هزار تومان، ٢٣ میلیون و ٨۵٩هزار تومان و ١١ میلیون و ٧۴٣هزار تومان رسید.

ارزش ۶٠درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ٧ میلیون و ۵٩٩هزار تومان رسیده است.

سبد سهام عدالت در بلاتکلیفی

سهام عدالت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هر چه پیش می‌رویم به دلیل نبود اراده برای حل این مشکلات و نداشتن استراتژی، مشکلات سهام عدالت و ۵۰ میلیون سهامدار بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود.

مهدی حاجی ‌وند در پاسخ به این پرسش که چرا سهام عدالت به بلاتکلیفی رسیده و این بلاتکلیفی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت،  به رادیو گفت: با توجه به شرایط و مشکلات کنونی این سهام اگر قرار باشد این شرایط تداوم داشته باشد، بلاتکلیفی در سهام عدالت نه تنها ادامه خواهد داشت، بلکه هر چه پیش می‌رویم نیز مشکلات مربوط به سهام عدالت و دارندگان این سهام نیز افزایش خواهد یافت؛ چرا که هیچ استراتژی مشخصی در حال حاضر پیش روی اجرای سهام عدالت در کشور وجود ندارد.

نویسنده کتاب آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها با اشاره به این که اجرای طرح سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ در کشور کلید خورده است، افزود: بر اساس این طرح قرار بود طی ۱۰ سال آزادسازی این سهام اتفاق بیفتد و مردم مدیر و مالک سهام خود شوند؛ این در حالی است که این زمان ۱۰ ساله، به ۱۵ سال رسیده و در حال حاضر مردم نه تنها مالک و مدیر سهام خود نیستند، بلکه سود این سهام نیز نصف و نیمه به حساب سهامداران واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر پرتفوی سهام عدالت نه کاملا بورسی شده و نه تعیین تکلیف گردیده و این سبد شفاف هم نیست و به نوعی هنوز برای ۱۳ شرکت غیربورسی حاضر در سبد سهام عدلت هیچ برنامه‌ای نداریم که به این مشکلات باید موضوعات مربوط به متوفیان سهام عدالت و سایر مشکلات را نیز اضافه کنیم. بنابراین هر چه پیش می‌رویم به دلیل نبود اراده‌ای برای حل این مشکلات و نداشتن استراتژی خاصی در این زمینه، مشکلات سهام عدالت و ۵۰ میلیون سهامدار بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود.

ارسال نظر: