کدخبر: 5395

برنج/قیمت برنج/برنج کیلویی چند؟

قیمت برنج کیلویی چند؟

بنابر آمار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج تولید شد که با احتساب سرانه مصرف ۳۶ کیلو، ۷۰۰ هزار تن کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: قیمت هر کیلو طارم بوجار و سورت شده( بدون خرده) در کارخانه های شمال ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان است.

علی اکبریان عضو هیئت مدیره انجمن برنج در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج تولید شد که با احتساب سرانه مصرف ۳۶ کیلو، ۷۰۰ هزار تن کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

او گفت: انجمن واردکنندگان سرانه مصرف را ۴۰ تا ۴۲ کیلو و تولید را کمتر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام می‌کند که با این وجود حالت ۲گانگی به وجود آمده است که بهترین راه حل استنباط به آمار وزارت جهاد کشاورزی است.

اکبریان گفت: انجمن شالیکوبان از کاهش ۴۰ درصدی تولید خبر می‌دهد، اما واقعیت آن است که اعلام آمار ضد و نقیض تولید و سرانه مصرف، ضربه مهلکی به تولید وارد می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو طارم بوجار و سورت شده (بدون خرده) در کارخانه‌های شمال ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان، فجر ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان، شیرودی ۳۳ هزار تومان و ندا ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های اخیر با ثبات بوده است.

هر کیلو قیمت

طارم بوجار و سورت شده (بدون خرده) ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان

فجر ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان

شیرودی ۳۳ هزار تومان

ندا ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان

اکبریان در پایان گفت: با توجه به فراوانی برنج، کمبودی در عرضه نداریم و بازار همچنان آرام است و برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت برنج تا پایان سال افزایش نداشته باشد. با توجه به فراوانی تولید، مشکلی در توزیع نداریم و تنها دلالان بر التهاب قیمت در بازار دامن می‌زنند.

ارسال نظر: