کدخبر: 5441

قتل | علت قتل | قتل وحشتناک

قتل عام خانوادگی در شیراز خواب را از همسایه ها گرفت | جزئیات فاش شد

قتل عام خانوادگی این بار در شیراز رخ داد.

قاتل ۵ عضو خانواده در شیراز، پس از گروگانگیری با شلیک پلیس کشته شد همسایه ها ازز ثانیه های وحشت گفتند.قتل عام خانوادگی این بار در شیراز رخ داد. قتل عام خانوادگی به خاطر تقسیم ارث و ماجرای پول رخ داد. در این قتل عام خانوادگی داماد خانواده برای پول دست به جنایت زد . متاسفانه در برخی استان ها با قتل عام خانوادگی رو به رو هستیم که این قتل عام خانوادگی اغلب به دلیل اختلافات مالی اتفاق می افتاد.

تا صبح صدای تیراندازی در شیراز می‌آمد

قتل

مرد میانسال بعد از قتل پنج عضو خانواده همسرش، برای رهایی از تله پلیس، دو مرد را گروگان گرفت. ماجرای این جنایت و گروگانگیری پس از چهار ساعت، با شلیک تک‌تیرانداز پلیس به قاتل و رهایی گروگان پایان گرفت.

یکی از اهالی خیابان عدل۳ که در آنجا سوپرمارکت دارد، درباره حادثه گفت: ساعت یک بامداد دوشنبه صدای تیراندازی در محله پیچید. برای چند دقیقه خیابان ساکت شد و ماموران در محل حاضر شدند و دو سر کوچه را بستند.

 در خبر پلیس دیدم یکی از قربانیان زن بوده که همسایه‌ها می‌گفتند همسر قاتل است اما پلیس می‌گوید، همسر یکی از برادرزن‌های قاتل است. چند ساعت بعد دوباره تیراندازی شروع شد و این بار قاتل در خیابان عدالت گروگانگیری کرده بود. هوا در حال روشن شدن بود که تیراندازی با کشتن قاتل پایان گرفت. ارثیه پدری، انگیزه قتل بود و اهالی قاتل را نمی‌شناختند. او ساکن محله دیگری بود.

علی، اسلحه کلاشینکف را داخل ساکی گذاشت و راهی خانه برادرهمسرش شد. مدتی بود رابطه آنها بر سر تقسیم ارثیه پدرش شکرآب شده بود و هر روز اختلاف‌شان بیشتر می‌شد. یکشنبه‌شب خانه برادرزنش دعوت بود تا با صحبت مشکل را حل کنند. می‌دانست این مشکل با حرف و منطق حل نمی‌شود و به همین دلیل با خودش اسلحه برد.

 وارد خانه که شد، دو برادرزنش همراه خاله و پسرخاله‌های‌شان آنجا بودند. حدسش درست بود و این اختلاف با خون پایان می‌گرفت. عقربه‌های ساعت روی یک بامداد ایستاده بود که اسلحه را از داخل ساک بیرون آورد، دیوانه‌وار انگشتش را روی ماشه گذاشت و همه را به رگبار بست. دو پسرخاله خانواده توانسته بودند از این مهلکه نجات پیدا کنند.

علی می‌دانست پلیس خیلی زود متوجه ماجرا خواهد شد و خود را به آنجا می‌رساند. به همین دلیل با تهدید اسلحه دو مهمان خانه را گروگان گرفت و از خانه خارج شد.

ساکنان محله عدل شیراز که با شنیدن صدای تیراندازی سراسیمه از خانه‌های خود خارج شده بودند، علی را دیدند که با تهدید دو گروگانش را سوار ماشین ‌کرد و از محل دور شد. با تماس آنها تیمی از ماموران پلیس آگاهی همراه بازپرس جنایی شیراز خود را به آنجا رسانده و پس از ورود به خانه، با صحنه هولناکی رو‌به‌رو شدند. پنج جسد در داخل اتاقی غرق در خون افتاده بودند. قربانیان هدف شلیک گلوله قرار گرفته و از پا درآمده بودند. دو برادر، همسر یکی از آنها و دو فرزند آنها قربانی این جنایت هولناک شده بودند.

با تحقیق از اهالی و بستگان مقتولان، خیلی زود هویت قاتل شناسایی شد؛ علی ۵۵ ساله، داماد خانواده.

با توجه قتل پنج نفر، احتمال قتل دو گروگان هم وجود داشت و ماموران پلیس برای نجات جان آنها باید سریع وارد عمل می‌شدند. از سوی دیگر با توجه به حساسیت ماجرا، سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس خودش را به آنجا رساند و فرماندهی عملیات را برعهده گرفت.

در نخستین گام طرح مهار آغاز شد، اما هیچ ردی از مرد مسلح به دست نیامد. این موضوع احتمال این‌که او در همان منطقه مخفی شده باشد را قوت بخشید. سرانجام بعد از حدود سه ساعت مخفیگاه او شناسایی شد. علی دو کوچه پایین‌تر از محل جنایت، وارد خانه‌ای شده و گروگان‌ها را سپر خود کرده بود.

 شلیک تک‌تیرانداز به گروگانگیر قاتل در جنایت شیراز

ماموران سعی کردند با گفت‌و‌گو او را راضی به رهایی گروگانگیری و تسلیم شدن کنند اما مرد مسلح به سمت ماموران شلیک می‌کرد. حدود یک ساعت گفت‌و‌گو با علی بی‌فایده بود و او فقط شلیک می‌کرد.

احتمال قتل گروگان‌ها و شهادت ماموران وجود داشت. سرانجام با دستور قضایی، قرار شد تک‌تیرانداز پلیس، مرد گروگانگیر را هدف قرار دهد که با شلیک به او و کشته شدنش، دو گروگان آزاد شده و این غائله پس از چهار ساعت پایان گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس در این باره  گفت: «ماموران با عملیاتی حساب‌شده توانستند جان دو گروگان را نجات دهند و آنها سالم رها شدند.»

سردار رهام‌بخش حبیبی با اشاره به این‌که علت اصلی درگیری، براساس بررسی‌های اولیه پلیس اختلاف مالی بر سر ارث و میراث بوده، عنوان کرد: «امنیت کنونی استان فارس به‌سادگی به دست نیامده که با حرکات سوء عده‌ای از مخلان نظم و امنیت خدشه‌دار شود؛ بنابراین به مردم اطمینان می‌دهیم با تمام توان حافظ امنیت، نظم و آرامش آنان هستیم.»

ارسال نظر: