کدخبر: 5530

کرونا | آمار کرونا | ویروس کرونا

علائم کرونا آفریقایی چیست؟

سویه جدیدی از کرونا در افریقای جنوبی شناسایی شده که سازمان بهداشت جهانی آن را اومیکرون نامگذاری کرده است.

سویه جدیدی از کرونا در افریقای جنوبی شناسایی شده که سازمان بهداشت جهانی آن را اومیکرون نام گذاشته و نگران‌کننده طبقه‌بندی کرده است.

اومیکرون ویروس جدید کرونا در افریقا اولین بار در روز ۲۴ نوامبر از سوی آفریقای جنوبی به سازمان بهداشت جهانی معرفی شد. البته پس از آن در بوتسوانا، بلژیک، هنگ‌کنگ و اسرائیل نیز اومیکرون ویروس جدید کرونا شناسایی شد.

محدودیت سفرها با شناسایی ویروس جدید کرونا در افریقا

کرونا

پس از انتشار اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی، مقامات اتحادیه اروپا جلسه‌ای اضطراری تشکیل داده و تعلیق سفرها از مبدأ هفت کشور آفریقایی را به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه توصیه کردند.

با شناسایی اومیکرون، ویروس جدید کرونا در افریقا؛ دو کشور ایالات متحده آمریکا و کانادا نیز برای سفرها از جنوب آفریقا محدودیت‌هایی قائل شدند. بر این اساس با شناسایی اومیکرون، ویروس جدید کرونا در افریقا؛ ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت کانادا نیز از ممنوعیت ورود مسافران از هفت کشور بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به دلیل نگرانی از شیوع ویروس جدید کووید خبر داد.(یورونیوز)

وضعیت اپیدمیولوژیک در آفریقای جنوبی با سه موج کرونا گزارش شده است که آخرین موج عمدتاً واریانت ویروس دلتا بود. در هفته‌های اخیر، همزمان با تشخیص نوع B.۱.۱.۵۲۹، موارد عفونت‌ها به شدت افزایش یافته است. به عبارتی افزایش عفونت‌ها با ابتلا به اومیکرون، ویروس جدید کرونا در افریقا.

ورود مسافران غیرایرانی از افریقای جنوبی ممنوع شد؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز درباره اومیکرون، ویروس جدید کرونا در افریقا به میزان گفته : «ویژگی سویه جدید شناسایی شده در افریقای جنوبی تعداد جهش‌های باورنکردنی آن است. ممکن است بیماری شدیدتری ایجاد کند و به واکسن هم خوب جواب ندهد.»

او درباره سفرها از افریقای جنوبی گفته: «ورود افراد غیرایرانی از این کشورها (افریقای جنوبی و ۵ کشور اطراف آن) ممنوع است. مسافران ایرانی نیز چنانچه تا دو نوبت تست پی سی آر آنها منفی نباشد باید دو هفته در قرنطینه مرزی بمانند تا تست آنها منفی شود.»

ارسال نظر: