کدخبر: 5574

واکسن کرونا | واکسیناسیون | کرونا

دوز سوم واکسن کرونا برای این افراد لازم هست | جزئیات مهم

امروز هفتم آذرماه 1400 ستاد علمی مبارزه با کرونا تصمیم بر تزریق دز سوم واکسن کرونا به رده سنی 18 تا 60 سال در ایران گرفت.

 دکتر جماعتی - دبیر کمیته علمی کرونا به رکنا خبر داد که امروز ، هفتم آذرماه 1400 جمع بندی تصمیم اعضای کمیته علمی کرونا در ایران بر تزریق فوری دز سوم واکسن کرونا به رده سنی از 18 تا 60 سال در ایران بود. تصمیمی که به وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد.

 امروز هفتم آذرماه 1400 ستاد علمی مبارزه با کرونا تصمیم بر تزریق دز سوم واکسن کرونا به رده سنی 18 تا 60 سال در ایران گرفت.

دکتر جماعتی-دبیر کمیته علمی کرونا در گفت و گو با خبرنگار با اعلام این خبر گفت: جهش تازه کرونا که در کشور آفریقا ایجاد شده است، بسیار خطرناک بوده و احتمال ایجاد پیک های جدید و خطرناک را در کشورهای  دیگر ایجاد کرده است.

لذا برای جلوگیری از شیوع خطرناک کرونا در ایران ، تصمیم امروز کمیته علمی کرونا بر آغاز تزریق عمومی دز سوم کرونا به رده های سنی 18 تا 60 سال در ایران است.

وی در خصوص اینکه پیش از این اعلام شده بود که فاصله بین دز دوم و سوم باید چند ماه باشد گفت: جهش جدید کرونا خطرناک است و باید فاصله دریافت دز سوم کاهش بیابد و طبق برنامه ریزی که وزارت بهداشت انجام می دهد از 60 سال آغاز و به سرعت رده های سنی پایین تر، واکسن دز سوم را دریافت کنند.

ارسال نظر: