کدخبر: 5653

کلاهبرداری از مشتریان همراه اول | جزئیات مهم

همراه اول به مشترکان خود برای دریافت تماس بین‌المللی هشدار داده است.

همراه اول به مشترکان خود برای دریافت تماس بین‌المللی هشدار داده که پیشنهاد هر گونه تماس با شماره های خارجی یعنی افتادن در دام کلاهبرداری.

همراه اول به مشترکان خود برای دریافت تماس بین‌المللی هشدار داده است.

همراه اول در توئیتر به مشترکانی که تماس خارجی دارند اینطور هشدار داده است: « ‌هشدار ‎همراه اول به مشترکان درباره کلاهبرداری از طریق مکالمه بین‌الملل، در صورت دریافت هر گونه تماس، پیامک یا لینک‌های اغواکننده اینترنتی که پیشنهاد تماس به شماره بین‌المللی دارد، لطفا دقت کنید تا در دام کلاهبرداران نیفتید.»

در بخش دیگری از این توئیت آمده است: «‌در محیط‌های پرریسک و سفرهای خارجی، علاوه بر تعریف قفل گوشی و اثر انگشت، قفل سیمکارت (PIN) خود را هم برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی ناشی از دزدی گوشی و سیمکارت فعال کنید.»

همراه اول در اواسط مهر ماه نیز در قالب پیامک به مشترکان خود هشدار داده بود.

در ماه‌های اخیر تعداد مشترکانی که می‌گویند با شماره‌های بین المللی با آنها تماس گرفته می‌شود زیاد شده است، و همین موضوع موجب شده که اپراتورهای تلفن همراه به مشترکان خود اعلام کنند که این تماس‌ها کلاهبرداری است و در دام آنها نیفتند.

اما درباره این تماس‌ها بارها گفته شده که تا زمانی که مشترکان به این پیام‌ها اهمیت ندهد و پاسخ آن‌ها را ندهند هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها لحاظ نخواهد شد. در واقع مشترکان لازم نیست نگران موضوعی خاصی باشند.

این در حالی است که اگر فردی با این شماره‌های خارجی تماس برقرار کند، هزینه‌های بسیار زیادی روی قبض موبایلش اضافه خواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد بهترین اقدام این است که اگر کاربر چنین تماسی دریافت کرد آن را نادیده بگیرد.

ارسال نظر: