کدخبر: 5806

برجام|توافق برجام|هدف برجام

مذاکرات برجام به کجا رسید؟

جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که مذاکره تحت فشار را نخواهد پذیرفت و استقلال در عمل و حفظ عزت ملت ایران و پایبندی به تعهدات جزو اصول اساسی سیاست خارجی ایران است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات صرفاً در چارچوب تعهدات برجامی باید انجام شود و چیزی فراتر از برجام در دستور کار تیم مذاکره کننده ما نیست.

عباس مقتدایی درباره مذاکرات ایران و ۱+۴ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که مذاکره تحت فشار را نخواهد پذیرفت و استقلال در عمل و حفظ عزت ملت ایران و پایبندی به تعهدات جزو اصول اساسی سیاست خارجی ایران است.

وی بیان داشت: طرف غربی نباید آنچه را که بار‌ها آزموده است مجدداً بیازماید و باید بداند که این آخرین فرصتی است که ما در اختیارشان قرار دادیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از غربی‌ها در منطقه غرب آسیا حضور دارند و زمانی که جمهوری اسلامی ایران با حضور آنان در منطقه مخالفت کند، باعث می‌شود که آنان با مشکل مواجه شوند. در واقع غربی‌ها منافعی در منطقه دارند که حتماً باید برای پایدار ماندن منافعشان، نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده اهل مذاکره و تعامل است، اما اهل باج دادن یا نادیده گرفتن منافع مردم نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات در حال انجام برای به دست آوردن منافعی است که قرار بود از طریق برجام برای کشورمان حاصل شود، اما فریبکاری یا نقض پیمان طرف غربی باعث شد ما به این منافع دست پیدا نکنیم.

مقتدایی بیان داشت: اکنون بار دیگر ایران اجازه داده است تا مذاکرات انجام شود و در این شرایط، طرف غربی باید ثابت کند که از پیمان‌شکنی و بدعهدی دست برداشته است. مذاکرات صرفاً در چارچوب تعهدات برجامی باید انجام شود و چیزی فراتر از برجام در دستور کار تیم مذاکره‌کننده ما نیست.

ارسال نظر: