کدخبر: 5812

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

قیمت طلا امروز 13 آذر 1400 چقدر شد؟

اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ ۱۷۸۵ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۳ دلار را ثبت کرد.

اونس جهانی طلا در بازار امروز ۱۷۸۵ دلار اعلام شد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد شنبه ۱۳ آذر یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان معامله شد.

 اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ ۱۷۸۵ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۳ دلار را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار با مقدار کمی افزایش امروز یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۳ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز با کمی افزایش به قیمت ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه نیز امروز شش میلیون و ۷۰۰ تومان اعلام شد. قیمت ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

رشد قیمت طلا ضمن کاهش هفتگی

قیمت طلا

افزایش قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت‌تاثیر موضع موافق بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش نرخ‌های بهره، کندتر شد و (در ساعت ۱۹) به ۱۷۷۲دلار رسید و در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفت. اونس طلا از ابتدای هفته گذشته ۱/ ۱درصد ریزش قیمت داشت که در واکنش به اظهارات مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا روی داده است.

جروم پاول در اظهارات خود اعلام کرد که ممکن است در نشست سیاست پولی دسامبر در خصوص تعدیل سریع‌‌‌تر برنامه خرید اوراق قرضه تصمیم‌گیری شود. بر همین اساس اونس طلا در معاملات روز پنج‌شنبه در محدوده منفی بسته شد. به نظر می‌رسد بانک مرکزی تمایل بیشتری به تحکیم سیاست پولی پیدا کرده و اگر به یکباره بر اثر با شیوع واریانت جدید «اومیکرون» مشکلاتی به وجود آید، معامله‌‌‌گران احتمالا به سمت خرید دلار می‌روند. این فضا برای طلا منفی خواهد بود.

ارسال نظر: