کدخبر: 5882

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

قاضی قلابی دستگیر شد | سید محمد مهدی خوانساری کیست؟

رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ۱۰ سال حبس و انفصال از خدمات دولتی را از مجازات‌های مندرج در حکم صادره دادگاه برای این متهم است.

۱۰ سال حبس، رد مال شاکیان و پرداخت جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی در انتظار قاضی جعلی قم است.

دادستان عمومی و انقلاب قم از صدور حکم قاضی قلابی با نام مستعار «سید محمد مهدی خوانساری» در قم خبر داد و گفت: رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ۱۰ سال حبس و انفصال از خدمات دولتی را از مجازات‌های مندرج در حکم صادره دادگاه برای این متهم است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم از صدور حکم قاضی قلابی با نام مستعار «سید محمد مهدی خوانساری» در قم خبر داد و اظهار کرد: کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه، از عناوین اتهامی این متهم است.

 دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به شناسایی و دستگیری این متهم پس از شکایات متعدد و رصد اطلاعاتی ضابطین حفاظت اطلاعات، گفت: با وصول شکایات مردمی و بازداشت متهم، تکمیل تحقیقات و بازجویی از متهم و رسیدگی به شکایات در دستور کار کارکنان حفاظت و شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار گرفت و دستور قضایی انتشار چهره متهم در رسانه‌ها برای شناسایی دیگر شاکیان صادر شد.

وی در تشریح اقدامات متقلبانه متهم بیان کرد: متهم با معرفی خود به عنوان قاضی دادگاه و استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه و با مانور متقلبانه و دادن وعده‌های واهی دریافت وام از بنیاد شهید اقدام به اغفال و فریب شاکیان و اخذ مدارک هویتی و چک و سفته از شکات می‌کرد و مدعی بود که باید در ابتدا مبلغی به حساب وی واریز کنند تا بتوانند وام را دریافت کنند و از این طریق مبالغ متعددی را از ۱۴ نفر از شکات دریافت کرده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ۱۰ سال حبس و انفصال از خدمات دولتی را از مجازات‌های مندرج در حکم صادره دادگاه برای این متهم برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غریب بر ضرورت هوشیاری شهروندان در زمینه جعل عناوین مقامات و مشاغل دولتی و سوءاستفاده از باور‌ها و احساسات مذهبی افراد تأکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری‌های قضایی به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قم به شماره ۱۵۸۰ گزارش کنند.

ارسال نظر: