کدخبر: 6043

حقوق | افزایش حقوق | میزان افزایش حقوق

لایحه افزایش حقوق ها به خانه ملت رفت | حقوق ها 30 درصد زیاد می شود

در دولت پیشنهاد شده، میزان افزایش حقوق‌ها 10 درصد متوسط رشد یابد، البته حقوق‌های پایین تر می‌تواند تا30 درصد هم افزایش پیدا کند.

 رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه نشست خود با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به منظور بررسی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور گفت: در دولت پیشنهاد شده، میزان افزایش حقوق‌ها 10 درصد متوسط رشد یابد، البته حقوق‌های پایین تر می‌تواند تا30 درصد هم افزایش پیدا کند.

 مسعود میرکاظمی افزود : کسری بودجه منجر به افزایش پایه پولی و به تبع آن افزایش نقدینگی و تورم می شود که این تورم براساس تجربه سنوات قبل منجر به افزایش حقوق ‌ها می شد و یک چرخه معیوب و باطلی را ایجاد می کرد. یعنی همیشه یک افزایش حقوق در برابر افزایش تورم انجام می‌شد که گاهی تورم حتی از حقوق‌ها نیز بالاتر می‌رفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اکنون دولت می خواهد این موضوع را مدیریت کرده و بجای رفتن به سمت افزایش حقوق‌ها، قدرت خرید مردم را در سال 1401 بالا ببرد و مدیریت تورم کند. از سوی دیگر منابع را برای پشتیبانی از بخش خصوصی و اختصاص مبالغ قابل توجهی به استانها و سطح ملی به عنوان اهرم استفاده کند.

وی گفت : منابع در اختیار مردم بیش از 4 هزار هزار میلیارد تومان است و باید تنها اعتماد آنها به سیستم اقتصادی بازگردد که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این هدف گذاری انجام شود و مردم اعتماد کنند.

میرکاظمی در خصوص افزایش حقوق‌ها در سال آینده نیز گفت: بحث افزایش حقوق‌ها در دولت در حال بررسی است و جمع‌بندی نشده و امیدواریم بررسی لایحه بودجه سال 1401 به اتمام برسد. در دولت پیشنهاد شده، میزان افزایش حقوق‌ها 10 درصد متوسط رشد یابد،  البته حقوق‌های پایین تر می‌تواند تا30 درصد هم افزایش پیدا کند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حقوق نجومی بگیران، باید رشد کمتری داشته باشد تا فاصله ای که طی چند سال گذشته میان حداقل و حداکثر حقوق ها ایجاد و منجر به بی عدالتی شده است، رفع شود و اینگونه تا حدودی حقوق‌ها با حفظ شان و شئون حقوق بگیران تعدیل می‌شود.

همچنین یک مقام آگاه در سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: حداقل حقوق کارمندان در سال جاری 3.5 میلیون تومان است که برای سال بعد به 4.5 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

 وی تاکید کرد: طبق بخشنامه بودجه و تصمیمات گرفته شده متوسط افزایش کارمندان در لایحه بودجه سال 1401 بالغ بر 10 درصد پیش بینی شده است. به عبارت دیگر حداقل بگیران 29 درصد افزایش حقوق را تجربه می‌کنند و هر چقدر حقوق بالاتر برود به همان نسبت ضریب افزایش حقوق کاهشی می‌شود.

این مقام مطلع بیان داشت: معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده نیز 5 میلیون تومان پیش بینی شده است.

ارسال نظر: