کدخبر: 6095

رئیسی/ابراهیم رئیسی/رئیس جمهور

رئیسی حکم جدید صادر کرد + جزئیات

آثار باستانی ما نشانه ای از مدنیت و تمدن ایرانی در گذشته است. به همین دلیل ما در بودجه 1401، اعتباری ویژه را برای ترمیم میراث فرهنگی تعیین کرده ایم. امیدواریم که قلعه فلک الافلاک به زودی ثبت جهانی شود.

 رئیس جمهور در بازدید از قلعه باستانی فلک افلاک لرستان گفت: آثار باستانی ما نشانه ای از مدنیت و تمدن ایرانی در گذشته است. به همین دلیل ما در بودجه 1401، اعتباری ویژه را برای ترمیم میراث فرهنگی تعیین کرده ایم. امیدواریم که قلعه فلک الافلاک به زودی ثبت جهانی شود.

در جریان یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان لرستان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی از قلعه فلک الافلاک بازدید کرد.

قلعه باستانی فلک الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.

زیبایی و معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک الافلاک موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.

این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در قرن چهارم هجری قمری به‌عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل‌بویه درآمد و از قرن ششم هجری پس از ساخته‌شدن شهر جدید خرم‌آباد این قلعه نیز به نام خرم‌آباد معروف شد و احتمالاً نام فلک الافلاک در دوره قاجار به آن اطلاق شده است.

ارسال نظر: