کدخبر: 6179

امتحان دانشگاه حضوری می شود | تصمیم جدید برای امتحانات

اخیرا بحث هایی درباره امتحان دانشگاه ها شکل گرفته است.

 سوال مهم این روزهای دانشجویان این است که آیا امتحانات دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار می شود یا خیر؟

اخیرا بحث هایی درباره امتحان دانشگاه ها شکل گرفته است. موضوع بر سر این است که آیا امتحان دانشگاه ها حضوری خواهد شد یا خیر. وزیر علوم اخیرا توضیحاتی را درباره نحوه برگزاری امتحان دانشگاه ها ارائه کرده است. او تاکید کرده است که امتحان دانشگاه ها به صورت حضوری خواهد بود.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه آیا با توجه به شیوع ویروس اومیکرون در دنیا و تهدید احتمال شیوع آن در کشور، امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: در این زمینه به طور کامل ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه البته روسای دانشگاه‌ها در این زمینه استقلال دارند، افزود: دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های خود تصمیمات لازم در این زمینه را اتخاذ کنند و امتحانات را به صورت حضوری یا مجازی برگزار کنند که این مسئله بستگی به ظرفیت و امکانات هر دانشگاه دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بنابراین تصمیم جدیدی در زمینه ویروس اومیکرون اتخاذ نشده و در این راستا ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

زلفی‌گل در گفت‌وگویی درباره استقلال دانشگاه‌ها و اجرای طرح آمایش وزارت علوم، گفت: یکی از افتخارات وزارت علوم این است که دانشگاه‌‍ها در کشور استقلال ویژه‌ای دارند و مراکز آموزش عالی بر اساس درآمدهای خود و تصمیمات هیات امنا اداره می‌شوند و دانشگاه‌های کشور نیز امروز از استقلال شایسته‌ای برخوردار هستند.

ارسال نظر: