کدخبر: 6283

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه ها 120 تومان شد | یارانه 120 تومانی به حساب چه کسانی واریز می شود؟

همزمان با مطرح شدن پرداخت یارانه جدید ۹۰ هزار تومانی، این سوال مطرح می‌شود که آیا یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شود و یا دو یارانه نقدی و معیشتی هم در کنار یارانه جدید همچنان پرداخت می‌شود؟

دولت از سال آینده قرار است یارانه نقدی جدیدی به حساب خانوارها بریزد. یارانه‌ای که مبلغ آن ۹۰ هزار تومان است و گفته می‌شود برای برخی از دهک‌ها به ۱۲۰ هزار تومان هم می‌رسد.

همزمان با مطرح شدن پرداخت یارانه جدید ۹۰ هزار تومانی، این سوال مطرح می‌شود که آیا یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شود و یا دو یارانه نقدی و معیشتی هم در کنار یارانه جدید همچنان پرداخت می‌شود؟

دولت رئیسی هنوز اطلاعات جدیدی درباره یارانه‌های نقدی که سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود، اعلام نکرده است. تنها موردی که عنوان شده این است که دولت پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی را متوقف می‌کند و برای جبران آن، به مردم یارانه جدید می‌دهد.

پرداخت ۳ یارانه در سال ۱۴۰۱؟

یارانه

اگر بنا بر پرداخت همزمان سه یارانه نقدی باشد، یارانه‌بگیران باید منتظر پرداخت یارانه نقدی، یارانه معیشتی و یارانه جدید ۹۰ هزار تومانی باشند.

لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده می‌گوید پرداخت یارانه نقدی و معیشتی به قوت خود ادامه دارد و یارانه جدید هم به آن اضافه می‌شود.

چون در لایحه بودجه‌ای که دولت یکشنبه به مجلس ارسال کرد، اعتبار پرداخت یارانه نقدی و معیشتی به قوت خود باقی است و در بودجه دیده شده است. این مساله نشان می‌دهد که دولت همچنان می‌خواهد یارانه نقدی و معیشتی را پرداخت کند.

از طرف دیگر، اعتبار پرداخت یارانه جدید از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و گفته شده که این یارانه برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش احتمالی قیمت برخی از کالاهاست.

بر این اساس با توجه به بودجه می‌توان گفت که دولت در نظر دارد سال آینده هم یارانه نقدی را پرداخت کند، هم یارانه معیشتی را و هم یارانه سومی که مبلغ آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

البته دولت در لایحه جدید، پیشنهاد حذف برخی از خانوارها از لیست یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را داده است. پس احتمالا یارانه پرداخت می‌شود اما مشمولان یارانه نقدی کمتر می‌شود.

یارانه نقدی ۲ برابر می‌شود؟

یارانه

اما اگر بنا بر گفته‌های مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها باشد، احتمال حذف یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی وجود دارد. چون مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها روز گذشته اعلام کرده بود که یارانه آذر مانند سنوات گذشته پرداخت می‌شود. اما از سال بعد و همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مبلغ یارانه به ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان می‌رسد.

اظهارنظری که نشان می‌دهد احتمالا دولت می‌خواهد یارانه نقدی را حذف کند و به جای آن یارانه ۹۰ هزار تومانی بدهد. یا اینکه یارانه نقدی دو برابر شود و بخشی از اعتبار آن از محل یارانه نقدی تامین شود و بخشی از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی.

ارسال نظر: