کدخبر: 6362

هواشناسی | آب و هوا |برف

هواشناسی: بارش برف و باران در این استان ها | تهران سفید پوش می شود

هواشناسی اعلام کرده در کل ایران تا آخر هفته بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز از بارش برف در شمال شهر تهران طی روزهای آتی خبر داد.هواشناسی اعلام کرده در کل ایران تا آخر هفته بارش خواهیم داشت. هواشناسی ایران برای اغلب شهر ها بارنگی شدید را پیش بینی کرده است. بعد از اعلام هواشناسی ، پلیس هم نسبت به سفر ها هشدار داده است.صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ آذرماه) آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهد داشت.اخبار هواشناسی را با ما دنبال کنید.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز (۲۵ آذرماه) سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب وارد کشور و سبب بارش در برخی نقاط استانهای خوزستان و آذربایجان غربی می‌شود، گفت: جمعه (۲۶ آذرماه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی فعال خواهد بود و سبب بارش باران، وزش باد شدید، رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ آذرماه) به‌طور موقت از شدت بارش در شمال غرب کاسته می‌شود ولی همچنان در غرب، جنوب غرب، بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: دوشنبه (۲۹ آذرماه) فعالیت سامانه بارشی دوباره در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود. سه شنبه (۳۰ آذرماه) با نفوذ جریانات شمالی سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی، شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر را نیز در بر می گیرد.

به گفته ضیاییان از روز جمعه تا سه شنبه (۲۶ آذرماه) شدت بارش در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی رخ خواهد داد. شمال و مرکز خلیج فارس از بعد از ظهر پنجشنبه تا یکشنبه (۲۵ تا ۲۸ آذرماه) مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۲۶ ‌آذرماه) نیمه‌ابری و غبارآلود، در بعد از ظهر ابری و در اواخر وقت همراه با بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۷ آذرماه) ابری، در برخی ساعت‌ها همراه با بارش باران و در شمال شهر بارش برف با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۸  و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند..

ارسال نظر: