کدخبر: 6427

اخبار سیاسی/ خبر سیاسی/ خبر سیاسی روز

وزیر اقتصاد رئیسی استیضاح می شود | برنامه خاندوزی چیست؟

ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری خود را از اواسط مرداد آغاز کرد و وزرای دولت سیزدهم در هفته اول شهریور از مجلس رای اعتماد گرفتند.

وزیر اقتصاد کمتر از چهار ماه است که مدیریت وزارت اقتصاد را بر عهده دارد اما گروهی از نمایندگان مجلس معتقدند که احسان خاندوزی نقشه راه ندارد و باید استیضاح شود.

 ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری خود را از اواسط مرداد آغاز کرد و وزرای دولت سیزدهم در هفته اول شهریور از مجلس رای اعتماد گرفتند.

احسان خاندوزی که یکی از نمایندگان مجلس بود، توانست از همکاران خود ۲۵۴ رای اعتماد بگیرد؛ اما هنوز چهار ماه از وزارت خاندوزی در وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی نمی‌گذرد که موضوع استیضاح او مطرح شده است.

خاندوزی یکی از برنامه‌‌های اصلی خود را حمایت از بورس و سروسامان دادن به این بازار سرمایه‌ای اعلام کرد اما تاکنون نتوانسته رضایت بورسی را کسب کند، یکی از اتفاقاتی که اخیر برای وزیر اقتصاد رخ داد طوفان توئیتر با هشتگ‌های «استیضاح وزیر ناکارآمد» و «بورس را دریابید» بود.

جدی‌ترین مخالفت‌ها از سوی اعضای کمیسیون اقتصادی رخ داده است، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از امضا ۵۰ نماینده برای استیضاح از وزیر خبر می‌دهد.

کاظم موسوی می‌گوید: ر حال حاضر ۵۰ نماینده طرح سوال از وزیر اقتصاد که در حد استیضاح است را امضا کردند. به گفته او وزیر باید در کمیسیون جوابگوی سوالات نمایندگان باشد و اگر نمایندگان قانع نشدند، باید در صحن مجلس توضیحات خود را ارائه دهد تا مردم هم بشنوند.

در حالی که خاندوزی بارها بر حمایت از بورس تاکید کرده و در گزارش خود که برای جلب اعتماد مجلسی‌ها و تکیه بر مسند وزارت در مجلس قرائت شد نیز اعلام کرده بود که طرح اصلاح بازار سرمایه را در دستور کار دارد اما به اعتقاد نمایندگان مجلس وزارت اقتصاد نقشه راه ندارد و اوضاع بدتر از گذشته شده است.

علاوه بر وزیر اقتصاد، دومین وزیری که موضوع استیضاحش مطرح شده وزیر صمت است. استیضاح وزیر صمت از روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه، در مجلس کلید خورده و نمایندگان از آن مطلع هستند.

آنطور که گفته شده استیضاح وزیر صمت در مرحله جمع‌آوری امضا است و نمایندگان در حال جمع آوری امضا برای رسمیت بخشیدن به آن هستند. فاطمی امین در شهریور رای اعتماد ۲۰۵ نماینده را گرفت.

ارسال نظر: