کدخبر: 6440

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

تیراندازی شهر را بهم ریخت | شاه دزد مشهد به هلاکت رسید

اعضای یک باند سرقت که شب ها در خیابان های مشهد به حرکت در می آمدند و به خودروهای شهروندان دستبرد می زدند.

باند دزدان شب رو به سرکردگی یاسین در مشهد با شلیک گلوله زمینگیر شدند.اعضای یک باند سرقت که شب ها در خیابان های مشهد به حرکت در می آمدند و به خودروهای شهروندان دستبرد می زدند، در حالی با شلیک هفت گلوله زمین گیر شدند که از مخفیگاه آنان علاوه بر اموال سرقتی، زنجیر یدک کش خودرو نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری دزدان شب رو   گفت: افزایش دستبرد شبانه به خودروهای پارک شده شهروندان در حاشیه کوچه ها و خیابان‌ها، موجب شد تا گشت زنی شبانه نیروهای انتظامی نیز در مناطق احتمالی تردد سارقان به شکل هدفمند بیشتر شود.

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: در این میان چندین گروه گشت خودرویی محسوس و نامحسوس به فرماندهی سرگرد مهدی کسرویی (رئیس کلانتری نجفی مشهد) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی « دزدان شب رو » آغاز کردند.

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: نیروهای گشت که در خط مقدم مبارزه با جرم قرار دارند، ابتدا به بررسی مکان های احتمالی تردد سارقان در حوزه استحفاظی پرداختند و سپس در پوشش های مختلف در مناطق مذکور مستقر شدند. سرهنگ دهقان پور ادامه داد: ماموران انتظامی از ساعات پایانی شب، خودروهای مشکوک و عابران مظنون را زیر نظر می گرفتند تا این که چند شب قبل یک دستگاه پراید سفیدرنگ توجه نیروهای گشت را به خود جلب کرد.

«کلیددار امنیت شهر» افزود: در همین هنگام یکی از سرنشینان پراید از خودرو پیاده شد و در حالی که اطراف خود را می پایید به طرف یک دستگاه تیبای پارک شده در حاشیه خیابان پیروزی رفت و مشغول بازکردن در تیبا شد. به گفته رئیس پلیس مشهد، ماموران گشت که چشم از پراید برنمی داشتند متوجه شدند که پلاک آن نیز مخدوش است. وی گفت: این گونه بود که بلافاصله ماموران انتظامی، مراتب را از طریق بی سیم به مرکز پیام فرماندهی اطلاع دادند و عملیات  دستگیری سارقان را در حالی آغاز کردند که جوان یاد شده هنوز با لوازم سرقت مشغول بازکردن در تیبا بود.

سرهنگ حسین دهقان پور اضافه کرد: به محض این که راننده پراید متوجه نیروهای انتظامی شد، ناگهان پدال گاز را فشرد و همدست او نیز با رها کردن خودروی تیبا، سوار پراید در حال حرکت شد و بدین ترتیب سارقان تلاش کردند تا در تاریکی شب از چنگ نیروهای انتظامی بگریزند به همین دلیل وارد تقاطع غیرهمسطح میدان تلویزیون شدند و در خلاف جهت عبور خودروها به فرار ادامه دادند.

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: نیروهای گشت بلافاصله در دو شاخه عملیاتی اطراف میدان را به محاصره درآوردند و به سرنشینان پراید «فرمان ایست» دادند اما آن‌ها به اخطارهای قانونی توجهی نکردند و با سرعت وحشتناکی در تاریکی شب به فرار در خلاف جهت ادامه دادند تا این که ماموران دست به سلاح بردند و با شلیک هفت گلوله آنان را زمین گیر کردند.

وی با اشاره به دستگیری سه عضو این باند سرقت افزود: در بازرسی از داخل پراید سارقان  رینگ و لاستیک زاپاس، جک و دو جعبه ابزار مربوط به خودروهای پژو کشف شد و متهمان برای انجام تحقیقات به کلانتری نجفی انتقال یافتند.

فرمانده نیروهای حافظ امنیت در مشهد تصریح کرد: بررسی های مقدماتی نشان داد جوان سابقه داری به  نام «یاسین» سرکردگی این باند را به عهده دارد که به تازگی از زندان آزاد شده است و با همدستی برادرش و یکی دیگر از سارقان، باند دستبرد به خودروها را هدایت می کند.

سرهنگ حسین دهقان‌پور به بازجویی های تخصصی از اعضای این باند سرقت اشاره کرد و گفت: بازجویی های مقدماتی از سرکرده این باند بیانگر آن بود که آن ها قبل از دستگیری به صندوق عقب یک دستگاه پژو 405 در خیابان شهید حق شناس دستبرد زده اند اما در شب های گذشته با استفاده از موتورسیکلت و وانت پیکان قطعات خودروهای پارک شده را می ربودند به همین دلیل و با کسب مجوزهای قضایی، عملیات شناسایی و بازرسی مخفیگاه اعضای این باند در دستور کار قرار گرفت.

مقام ارشد انتظامی مشهد اضافه کرد: در بازرسی از منزل پدری «یاسین» (سرکرده باند) تعداد زیادی لوازم صوتی، آمپلی فایر، جعبه های ابزار و قطعات سرقتی خودرو کشف شد اما در همین حال یک دستگاه پراید پارک شده در پارکینگ منزل نیز از چشمان تیزبین ماموران دور نماند که متعلق به خواهر متهم بود.

وی گفت: در بازرسی از داخل این پراید هم مقادیری لوازم سرقتی خودرو پیدا شد و دامنه عملیات به سمت مخفیگاه عضو دیگر باند کشید که پاتوقی برای استعمال مواد مخدر بود.

سرهنگ دهقان پور همچنین به کشف زنجیر مخصوص خودرو بر در این مخفیگاه اشاره کرد و افزود: این احتمال وجود دارد که سارقان با استفاده از زنجیر یدک کش و وانت پیکان در سرقت خودرو نقش داشته اند که بررسی ها در این باره ادامه دارد. 

رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: کشف کپسول‌های آتش نشانی، گیتار، دریل های بزرگ، سنگ فرز و لوازم تعمیرگاهی از اعضای این باند   بیانگر آن است که آنان احتمالا به مغازه‌ها نیز دستبرد زده اند با این همه تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی دیگر آنان در کلانتری نجفی مشهد ادامه دارد.

سرهنگ دهقان پور در پایان تاکید کرد: سارقان و مجرمان بدانند که پلیس مشهد با یغماگران اموال مردم بسیار قاطعانه برخورد می کند و شلیک های قانونی در صورت فرار سارقان ادامه می یابد بنابراین بهتر آن است که دست از سرقت بردارند و خود را در برابر گلوله‌های پلیس قرار ندهند.

ارسال نظر: