کدخبر: 6449

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه یلدایی برام مردم | شهرداری یارانه می دهد

مسئولان هر ساله در آستانه شب یلدا و نوروز وعده کاهش قیمت اقلام اساسی را به مردم می‌دهند.

قرار است میادین میوه و تره بار شهرداری در شب یلدا میوه و آجیل را ۴۱ درصد ارزانتر به مردم بدهند. اما آیا این تخفیف از جیب فروشندگان است یا شهرداری تهران قرار است برای یلدا یارانه میوه بدهد؟

مسئولان هر ساله در آستانه شب یلدا و نوروز وعده کاهش قیمت اقلام اساسی را به مردم می‌دهند.

امسال به دلیل افزایش قیمت میوه و دیگر اقلام قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است. از این‌رو سیدسعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفته است:«به مناسبت‌ بلندترین شب سال تا پایان آذر، انواع میوه، آجیل و سایر کالاهای مورد نیاز را ۴۱ درصد ارزان‌تر از میادین میوه‌ و تره‌بار تهیه کنید.» ماجرا چیست؟ چطور ممکن است قیمت میوه و آجیل ناگهان ۴۰ درصد ارزان شود؟

آیا شهرداری کاهش ۴۰ درصدی قیمت میوه و آجیل را از جیب خود پرداخت می‌کند و یا از جیب فروشندگان؟

در همین مورد رئیس اتحادیه بارفروشان می‌گوید: میوه‌هایی که سازمان میادین شهرداری از بارفروشان می‌خرند ارزان‌تر است. چرا که این سازمان میوه را از بارفروشان به شکل عمده و در قالب دو تا چهار تن می‌خرن. همین خرید عمده، قیمت میوه را کاهش می‌دهد.

مصطفی دارایی‌نژاد توضیح داد: میوه‌هایی که میادین میوه و تره‌بار از بارفروشان می‌خرند ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از مغازه‌هاست. از این‌رو کیفیت میوه‎‌های میادین میوه و تره‌بار پایین‌تر از مغازه است. بنابراین عرضه میوه با تخفیف ۴۱ درصدی به دلیل پایین بودن کیفیت کالاهاست.

او ادامه داد: مغازه‌دارها کیفیت میوه‌هایی که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شوند را نمی‌پسندند. برای ارزان فروختن میوه و اقلام شب عید هیچ سوبسید یا یارانه‌ای به شخص یا سازمانی تعلق نگرفته است و میوه‌ها از میدان اصلی میوه و کف میدان خریده می‌شود.

دارایی‌نژاد گفت: به مردم قول دادیم در شب یلدا عرضه میوه به میدان را دو برابر کنیم. از دیشب تاکنون ۲۷ هزار تن میوه وارد میدان شده است که از این مقدار ۷ هزار تن آن به دلیل کاهش قدرت خرید روی دست بارفروشان باقی مانده است.

براساس این گزارش هندوانه در میدان اصلی میوه و تره‌بار از کیلویی پنج تا ۸/۷ هزار تومان فروخته شده است. گویا انار هم روی دست بارفروشان مانده است. انار ساوه با قیمت ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان فروخته شد. انار شیرازی بین ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان فروخته شده است. انار کاشمری هم بین ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان قیمت دارد.

انار دماوندی سوپر هم بین قیمت ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

ارسال نظر: