کدخبر: 6590

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

مصدومان حادثه مترو کرج در چه حالی هستند؟ + فیلم

ریل و سوزنی که خروجی ایستگاه چیتگر است نیز درست شده است و در حال هماهنگی برای آزاد سازی شش واگن و یک لکوموتیو از آن سمت خط هستیم.

کارشناسان و تکنسین‌های فنی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، دو واگن و یک لکوموتیو از قطار حادثه دیده را جدا کردند و در حال خارج کردن از مسیر هستند.

کامران آزادی، سرپرست قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، گفت: ریل و سوزنی که خروجی ایستگاه چیتگر است نیز درست شده است و در حال هماهنگی برای آزاد سازی شش واگن و یک لکوموتیو از آن سمت خط هستیم. الان مسئله باقی مانده جداسازی سه واگن و یک لکوموتیو دیگر است که تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان وضع خط را به حالت عادی بازگردانیم.

شفیعی معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران هم با حضور در ایستگاه چیتگر، از نزدیک در جریان این حادثه و اقدامات قرار گرفت و دستور لازم را در جهت تسریع بازگشایی خط و جابجایی مسافران صادر کرد.

حدود ساعت هفت صبح امروز چهارشنبه، قطار تندرو مترو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی در ایستگاه چیتگر برخورد کرد.علت بروز این حادثه در دست بررسی است.

نحوه برخورد دو قطار مترو تهران 

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص جزییات حادثه صبح امروز برخورد دو رام قطار در ایستگاه چیتگر گفت: اتفاقی که در ایستگاه چیتگر رخ داده است برخورد قطار تندرو با قطار کندرو بوده است که قطار کندرو در مسیر قطار تندرو آمده است.

وی در مورد چرایی بروز این حادثه اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است اما هنوز گزارش اولیه آماده نشده و به محض آماده شدن اعلام عمومی خواهیم کرد.

آزادی اضافه کرد: قطار کندرو در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کنند اما قطار تندرو تنها در سه ایستگاه توقف دارد و سریع عبور می‌کند که در حادثه صبح امروز در مسیر تندرو، قطار کندرو وارد شده و از بغل برخورد می‌کنند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران اضافه کرد: در حال حاضر همکاران من دو واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار و شش واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار دیگر جدا کردند و مابقی واگن‌ها درگیر هستند که باید جداسازی شوند.

وی با بیان این که در حال حاضر کارشناسان فنی در حال جداسازی واگن‌ها هستند، تصریح کرد: واگن‌ها که جدا شوند روی ریل می‌آیند و به نظر می‌رسد 3 تا 4 ساعت آینده خط باز می‌شود.

ارسال نظر: