کدخبر: 6669

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه ها از هفته بعد 800 تومان می شود | بن یارانه بگیرید

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که دولت جزئیات نهایی افزایش یارانه‌ها را در این هفته مشخص می‌کند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که دولت در این هفته تکلیف افزایش یارانه‌ها را در این ماه مشخص می‌کند، براساس برخی گمانه‌ها یارانه‌ها برای دو گروه افزایش می‌یابد. مبلغ نهایی یارانه‌ها چقدر است؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که دولت جزئیات نهایی افزایش یارانه‌ها را در این هفته مشخص می‌کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور هفته قبل اعلام کرد که قرار است یارانه‌ها دو برابر شود و یک خانواده چهار نفره در دی ماه ۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کند. افزایش یارانه‌ها قرار است برای ۶۰ میلیون نفر رخ دهد که این افراد کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین و نقدی را هر ماه دریافت می‌کنند.

البته محسن رضایی گفته که این ۸۰۰ هزار تومان به صورت ترکیبی از یارانه نقدی و بن خرید کالا پرداخت می‌شود، اما از آنجایی که دادن کوپن خرید کالا مشکلاتی را ایجاد می‌کند ممکن است دولت به سمت پرداخت یارانه‌ به صورت کاملا نقدی برود.

براساس گزارش ایسنا، دولت تصمیم دارد به ۳۰ میلیون نفر یارانه ۹۰ هزار تومانی و ۳۰ میلیون نفر دیگر یارانه ۱۲۶ هزار تومانی پرداخت کند. یعنی خانواری که در دهک اول تا چهارم قرار دارد مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و کسانی که در دهک‌های پنجم تا هفتم قرار دارند مبلغ ۹۰ هزار تومان یارانه بیشتر در این ماه می‌گیرند.

در حال حاضر یک خانواده چهار نفره در مجموع ۳۵۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی بنزین دریافت می‌کند. اگر این خانواده در چهار دهک اول باشد در ماه جاری مبلغ ۵۰۴ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند.

در نهایت با پرداخت یارانه نقدی، معیشتی بنزین و افزایشی که قرار است صورت بگیرد، مبلغ کل یارانه دریافتی این خانواده چهار نفره به ۸۶۰ هزار تومان می‌رسد.

اما اگر این خانواده در دهک پنجم تا هفتم قرار داشته باشد، علاوه بر ۳۵۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی؛ مبلغ ۳۶۰ هزار تومان نیز به عنوان یارانه جدید در دی ماه می‌گیرد.

خانواده‌هایی که در این سه دهک قرار دارند، در نهایت ۷۱۵ هزار تومان یارانه در ماه دریافت می‌کنند.

البته این ارقام به صورت مفروض هستند و قرار است دولت به زودی جمع‌بندی نهایی درباره پرداخت یارانه جدید را اعلام کند.

ارسال نظر: