کدخبر: 6674

قیمت دلار |نرخ دلار|قیمت یورو

قیمت دلار بازار را سردرگم کرد | دلار بخریم یا نه؟

قیمت دلار در آخرین هفته پاییز نوسان کمی داشت و در صرافی‌های بانکی تا محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

کارشناسان معتقدند که هفته جاری، اخبار منتشر شده از فضای مذاکرات و سفر رئیس‌جمهوری، می‌تواند نقش موثری در حرکت بازار ارز داشته باشد.

قیمت دلار در آخرین هفته پاییز نوسان کمی داشت و در صرافی‌های بانکی تا محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. پیش‌بینی‌ها برای قیمت دلار در هفته آینده چیست؟

اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌ای مخابره می‌شود که از نظر روانی تاثیر مثبتی روی بازار ارزی داشته است. از سویی دیگر با توجه به نزدیک شدن سال جدید میلادی و افزایش مسافرت‌ها، افزایش تقاضا می‌تواند در بلندمدت روی قیمت دلار تاثیر بگذارد.

حسین مریدسادات، تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص قیمت ارز می‌گوید: نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت در بازه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان‌ نوسان داشت. روز شنبه صعودی آغاز کرد اما از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در مدار اصلاح قرار گرفت و در اولین روزهای زمستان وارد فاز صعودی شد.

وی در ادامه تاکید می‌کند: دلار در هفته پیش‌رو در یک روند نوسانی نزولی قرار دارد که با توجه به اخبار ممکن است وارد فاز اصلاحی شود.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، اخبار منتشر شده از مذاکرات و سفر پیش روی رئیس‌جمهور به مسکو سد محکمی مقابل نوسان‌‌گیران بازار ارز برای افزایش قیمت دلار شد. در هفته‌ای که گذشت دلار وارد یک مسیر صعودی، اما نااطمینان شد.

از ابتدای هفته گذشته و با انتشار اخبار ضدونقیض از مذاکرات هسته‌ای وین اعم از پذیرفتن مشروط خواسته‌های آژانس انرژی اتمی توسط ایران و همچنین سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر علاقه آمریکا و ۱+۴ به از سر‌گیری برجام، دلار هم از قافله عقب نماند و با ریتم نسبتا بالایی به نوسان پرداخت.نرخ ارز در هفته گذشته یک روند ملایم صعودی به خود گرفت.

کمین دلار برای اخبار جدید

قیمت دلار

در این میان اما اخبار جدید رسیده پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین شاید بتواند معادلات بازار را در هفته جاری تغییر دهد. اخبار منتشر شده در روز پنج‌شنبه و جمعه شامل خبر سفر قریب‌الوقوع رئیس دولت به مسکو و علاقه‌مندی تمامی طرفین مذاکره به احیای فوری برجام، می‌تواند بر روند قیمت دلار اثر قابل توجهی بگذارد.

از طرف دیگر جیک سالیوان‌، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا نیز از تعیین ضرب‌الاجل کوتاه مدتی برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات توسط آمریکا و ۱+۴ خبر داد. با این تفاسیر احتمال احیای برجام در هفته‌های آینده بالاتر رفته و به تبع آن می‌توان به مشخص شدن وضعیت دقیق‌تر نرخ دلار امیدوار شد. انتظارات معامله‌گران بازار ارز برای هفته پیش‌رو اما همچنان صعودی است.

ارسال نظر: