کدخبر: 6781

استقلال | اخبار استقلال | اخبار ورزشی

استقلال محاصره شد | بدهی استقلال چقدر هست؟

درحالی که باشگاه پرسپولیس به سبب شکایت اوساگونا دروضعیت نگران کننده‌ای قرار گرفته، باشگاه استقلال نیز ممکن است به زودی با همین شرایط باشگاه پرسپولیس مواجه شود.

باشگاه استقلال زمان قابل توجهی تا پرداخت بدهی شیخ دیاباته پیش رو ندارد وظرف روز‌های آتی باید ۱۷۵ هزار دلار به حساب این بازیکن واریز کند.

 درحالی که باشگاه پرسپولیس به سبب شکایت اوساگونا دروضعیت نگران کننده‌ای قرار گرفته، باشگاه استقلال نیز ممکن است به زودی با همین شرایط باشگاه پرسپولیس مواجه شود.

موضوع مربوط می‌شود به بدهی باشگاه استقلال به شیخ دیاباته که اگر تا زمان مقرر پرداخت نشود، باشگاه استقلال با پنجره بسته مواجه می‌شود.

کمی قبل‌تر ازآنکه باشگاه استقلال محکوم به پرداخت ۱۷۵ هزار دلار به دیاباته شود، این بازیکن شکایتی را از استقلال به فیفا برده بود.

در شکایت اولیه، دیاباته از باشگاه استقلال طلب ۵۳۷ هزار دلار کرده بود، اما دفاعیه باشگاه استقلال که با مستندات قابل قبولی همراه بود، موجب شد فیفا در نهایت باشگاه استقلال را به پرداخت ۱۷۵ هزار دلار محکوم کند.

با توجه به تذکر قبلی، باشگاه استقلال باید تا دهم آذرماه طلب دیاباته را به حساب او واریز کند. چنانچه مقدمات واریز بدهی این بازیکن که اکنون در باشگاه الغرافه قطر حضور دارد، فراهم نشود، پنجره نقل وانتقالاتی باشگاه استقلال مسدود خواهد شد.

امروز شوری میان مسئولان باشگاه استقلال حول این محور انجام شد تا به سرعت انتقال پول برای دیاباته در مرحله اجرایی قرار بگیرد و باشگاه تا قبل از به پایان رسیدن مهلت خود، بدهی به این بازیکن را پرداخت کند. طبق محاسبات ریالی که اکنون درباشگاه استقلال انجام شده اگر بنا به دریافت ارز آزاد باشد باشگاه استقلال باید نزدیک به ۶ میلیارد تومان برای پرداخت این بدهی تامین کند و چنانچه مسئولان این باشگاه بتوانند این بدهی را از کنار ارز دولتی تامین کنند، هزینه کمتری به دوش این باشگاه خواهد افتاد.

به هرحال ماجرای بدهکاری باشگاه استقلال به شیخ دیاباته باید ظرف روز‌های آتی به سرانجام برسد و باشگاه استقلال از هر منبع مالی شده، این دین را نیز پرداخت کند تا از گزند محرومیت و عواقب بعدی آن درامان بماند. هرچند که مسائل مالی و زیرساختی باشگاه استقلال که مورد ایراد کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز قرار گرفته بسیار وسیع‌تر از چیزی است که اکنون می‌بینیم و باشگاه استقلال بعد از خروج از بحران پرونده دیاباته باید فکری به حال دیگر بدهی‌های این باشگاه کند.

ارسال نظر: