کدخبر: 6895

برنامه کلاب هاوس رفع فیلتر شد | جزئیات مهم

هفته گذشته پس از اینکه مجمع دیوان عدالت اداری در حکمی ‌دستور به رفع فیلتر کلاب‌هاوس داد.

پس از حکم مجمع دیوان عدالت اداری، برخی مشترکان اپراتور تلفن همراه ایرانسل از رفع فیلتر اپلیکیشن کلاب هاوس خبر دادند. هفته گذشته پس از اینکه مجمع دیوان عدالت اداری در حکمی ‌دستور به رفع فیلتر کلاب‌هاوس داد. برخی کاربران اپراتور ایرانسل از رفع فیلتر کلاب هاوس خبر دادند.

در ماه‌های گذشته اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر نحوه مسیریابی و تغییر DNS، دسترسی به کلاب‌هاوس را مختل کردند تا این‌طور به نظر برسد که این شبکه اجتماعی دچار اختلال شده است.

سازمان تنظیم مقررات نیز با ارسال هشداری به سه اپراتور، خواستار برطرف شدن این اختلال شد، اما حتی با وجود جریمه روزانه اپراتورها، فیلتر کلاب هاوس برداشته نشد.اما در تاریخ ۲۷ آذر هیئت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری، رای خود را درباره شکایت ایرانسل و توسعه اعتماد مبین (مالک سهام همراه اول) صادر کرد.

طبق این حکم، شکایت این دو شرکت با استناد به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و اساسنامه سازمان تنظیم مقررات، وارد دانسته نشده است و این دو اپراتور بایستی برای اختلال در کلاب‌هاوس، روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه بدهند.به نظر می‌رسد اپراتور ایرانسل در رفع فیلتر کلاب هاوس پیش قدم شده است و رفع فیلتر این پلتفرم محبوب را در کشور آغاز کرده است.

با این حال هنوز اپلیکیشن کلاب هاوس برای کاربران همراه اول فیلتر است و به طور دقیق مشخص نیست این اپراتور چه زمانی اقدام به رفع فیلتر کلاب هاوس خواهد کرد.

ارسال نظر: