کدخبر: 7078

واکسن کرونا | واکسیناسیون | کرونا

واردات واکسن کرونا ممنوع شد | همه باید برکت بزنند

واردات واکسن نداریم و تولید داخل کفاف نیاز ما را از جمله دُز سوم خواهد داد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واردات واکسن ممنوع شد و کاملاً به تولید داخل متکی هستیم.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو هیچ گونه وارداتی از خارج کشور نداریم، اما این به معنای ممنوعیت واردات واکسن است؟ پس برای دوز سوم قرار است چه کنیم؟

آن طور که اقتصاد آنلاین گزارش داده، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واردات واکسن نداریم و تولید داخل کفاف نیاز ما را از جمله دُز سوم خواهد داد.

بهرام دارایی درباره تأییدیه واکسن‌های ایرانی گفت: برای تأییدیه‌های بین المللی یکسری مدارک علمی نیاز است که واکسن‌های داخلی فراخور پیشرفتی که داشته‌اند مدارک‌شان ارسال شده است.

وی گفت: در خصوص واکسن برکت پیشرفت خوبی داشته‌ایم و درباره بقیه واکسن‌ها هم مدارک ارسال می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در هر حال بررسی مدارک علمی را زمانبر است و امیدواریم به زودی بتوانیم تأییدیه بین‌المللی را برای واکسن سازان داخلی بگیریم.

آقای دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه میزان از سبد واکسیناسیون ما را واکسن‌های ایرانی تشکیل می‌دهد؟

افزود: هیچ‌گونه واردات واکسن از خارج کشور نداریم و کاملاً به تولید داخل متکی هستیم چراکه تولید داخل کفاف نیاز ما را از جمله دُز سوم خواهد داد.

وی گفت: واکسن‌سازان ما ظرفیت بالایی دارند، ولی آن چیزی که ما نیاز داریم سطح کمتری از ظرفیت آنهاست و ما توصیه کرده‌ایم با حداکثر ظرفیت تولید نکنند و در ماه می‌توانند حداقل تا ۱۵ میلیون دُز واکسن بدهند که نیاز ما را هم پوشش می‌دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره اینکه چرا واکسن‌های داخلی با کندی وارد مصرف می‌شوند افزود: تولید یک بحث است، اما بحث دیگر مربوط به تأییدیه ها، نظارت‌ها و فاز‌های مختلفی است که جنبه بالینی هم دارد و این برای ما بسیار مهم است و نمی‌شود آن‌ها را حذف کرد، اما می‌شود روند بررسی را تسریع کرد و این دقت نظر و بررسی‌های دقیق و موشکافانه کمک می‌کند واکسن ما در عرصه‌های بین المللی هم زودتر پذیرفته شود تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

ارسال نظر: