کدخبر: 7127

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

سیل ایران را عزادار کرد | 6 زن و بچه را آب برد

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه در 6 روز گذشته تا ساعت 7 صبح امروز 14 دی‌ماه، 29 استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از 20 هزار هموطن متاثر از حوادث جوی در 6 روز گذشته و در 17 استان کشور خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه در 6 روز گذشته تا ساعت 7 صبح امروز 14 دی‌ماه، 29 استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند، افزود: 87 شهرستان در 17 استان آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد به خدمات امدادی نیازمند بودند و در این استان‌ها در مجموع به 20 هزار و 526 نفر امدادرسانی شده است.

وی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در این مدت به متاثران از حوادث جوی در ٢٥٩ منطقه شامل ٤٩ شهر، ١٦٨ روستا، ١١ منطقه عشایری و ٣٣ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری 3232 نفر (برپایی سه اردوگاه در چابهار با ظرفیت ٥٠٠ نفر و در کنارک با ظرفیت ١٠٦ نفر)، به چهار نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کرده، 73 نفر را به مناطق امن و پنج نفر را نیز به مراکز درمانی منتقل کردند. همچنین 6 هموطن در سیل‌وآبگرفتگی شهرستان‌های داراب، لامرد، بیرم، سیرجان و مهرستان جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از 233 واحد مسکونی تخلیه آب انجام و 175 خودرو نیز از برف و سیل رهاسازی شد.

کولیوند با اشاره به اینکه امدادرسانی در ٦١ شهرستان متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی ادامه دارد، از توزیع 302 دستگاه چادر، 1601 تخته موکت، 3045 تخته پتو، 16 هزار و 303 کیلوگرم نایلون، 993 بسته غذایی، 2812 کیلوگرم برنج، 44 کیلوگرم خرما، 1590 قوطی کنسروجات، 307 شعله والور و 2465 بطری آب معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

یادآور می‌شود عملیات امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک 6 روز گذشته در کشور با تلاش ٤٧٩ تیم شامل ١٩٢٦ نیروی عملیاتی هلال‌احمر انجام شده است.

ارسال نظر: