کدخبر: 7143

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

سیل استان های جنوبی را برد | سیل چند نفر را کشت؟

از آنجایی که شدت بارش‌ها در جنوب کشور سبب جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها شد و متعاقبا خسارات جانی و مالی در پی داشت رئیس مجلس دستور رسیدگی به این وضعیت را داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط خوب نیست و از تمام دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم به اوضاع سیل‌زده‌‌ها در جنوب رسیدگی کنند.

از آنجایی که شدت بارش‌ها در جنوب کشور سبب جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها شد و متعاقبا خسارات جانی و مالی در پی داشت رئیس مجلس دستور رسیدگی به این وضعیت را داد. کمک‌رسانی‌ها قرار است به چه صورت انجام شود؟

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: با توجه به سیل اخیر در استان‌های جنوبی ورود دستگاه‌های اجرایی در این خصوص لازم است و باید به وضعیت مردم سیل‌زده رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس گفت: از دستگاه‌های اجرایی و دو کمیسیون عمران و کشاورزی مجلس می‌خواهم که نسبت به سیل اخیر وضعیت سیل‌زده‌ها ورود کنند.

از دیشب تا دیروقت پیگیر وضعیت استان‌های جنوبی کشور، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بودیم، شرایط خوب نیست و نیازمند توجهات جدی است تا مشکلی در زندگی سیل‌زده‌ها به وجود نیاید.

رئیس مجلس افزود: ستاد بحران، کمیته امداد، هلال احمر و وزارت نیرو اقدامات لازم را انجام دهند. ما از بارش باران خوشحالیم اما باید به وضعیت مردم سیل‌زده هم توجه جدی شود.

جانشین رییس ستاد بحران گفت: پل بسیج میناب که ورودی‌های آن شب گذشته بر اساس طغیان سیلاب دچار آسیب دیدگی شده بود تا اطلاع ثانوی جهت انجام تعمیرات مسدود شد.

به دلیل خسارات ناشی از سیل روز گذشته به زیرساخت‌های ارتباطی و خطرآفرین بودن جاده‌ها، مردم از تردد غیر ضرور به روستاها خودداری کنند.

تعداد جانباختگان سیلاب‌ به ۸ تن رسید

سیل

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جان باختن ۸ نفر و ۲ تن مفقود طی چند روز گذشته در سیل مناطق جنوبی کشور خبر داد.

آمار مصدومین گزارش شده از سوی عوامل اورژانس کشور متعلق به استان‌های فارس کرمان و سیستان و بلوچستان است.

خسارت‌های سیل در سیستان و بلوچستان شدیدتر از نقاط دیگر گزارش شده است.

ارسال نظر: