کدخبر: 7150

کرونا | آمار کرونا | ویروس کرونا

سویه جدید کرونا از راه رسید | سویه کشنده تر از اومیکرون در کمین

خیلی وقت نیست که پای مهمان ناخوانده‌‌ امیکرون به ایران باز شده تا اینکه امروز خبر از ظهور سویه جدیدی از فرانسه به گوش می‌رسد. از این سویه چه می‌دانید؟

سویه جدیدی که IHU یا B. ۱.۶۴۰.۲ نامیده می‌شود، برای اولین بار ماه گذشته در فرانسه شناسایی شد.

خیلی وقت نیست که پای مهمان ناخوانده‌‌ امیکرون به ایران باز شده تا اینکه امروز خبر از ظهور سویه جدیدی از فرانسه به گوش می‌رسد. از این سویه چه می‌دانید؟

آن طور که ایسنا گزارش داده، سویه جدیدی که IHU یا B. ۱.۶۴۰.۲ در حال حاضر حداقل ۱۲ مورد ابتلا در نزدیکی منطقه مارسی فرانسه داشته که منجر به بستری بیماران شده است. البته هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که این ویروس جدید از مرز فرانسه عبور کرده باشد.

گویا مورد مبتلا شده به این ویروس مردی کاملا واکسینه شده بود که از سفر به کامرون در ماه نوامبر بازگشته و یک روز قبل از مراجعت علائم تنفسی خفیفی داشته.

اعتقاد بر این است که سویه IHU توسط مسافرانی که به کشور آفریقایی کامرون سفر کرده‌اند، به فرانسه منتقل شد.

این سویه توسط محققان موسسه بیمارستان عفونی مدیترانه(IHU) کشف شده اما هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی(WHO) مورد بررسی قرار نگرفته است.

پروفسور فیلیپ کولسون، رئیس بخش کشف این سویه جدید نوشت: ما چندین مورد از این سویه جدید در منطقه جغرافیایی مارسی داریم. نام آن را سویه IHU گذاشتیم که دو ژنوم جدید آن به تازگی ارائه شده است.

تعدادی دیگر از بیماران مبتلا به کووید مثبت که در همان منطقه زندگی می‌کردند، از جمله چندین کودک نیز ترکیب یکسانی از جهش‌ها را نشان دادند.

این مقاله استدلال کرد که ظهور سویه جدید اهمیت آزمایش کامل و نظارت ژنومی را ثابت می‌کند.

این مشاهدات بار دیگر غیرقابل پیش‌بینی بودن ظهور سویه‌های جدید، دشواری کنترل و احتمال گسترش بعدی را نشان می‌دهد. البته هنوز خیلی زود است که بر اساس حدس و گمان در مورد ویژگی‌های ویروسی، اپیدمیولوژیک یا بالینی سویه IHU قضاوت کنیم.

ارسال نظر: