کدخبر: 7215

برجام|توافق برجام|هدف برجام

مذاکرات برجام به جای حساس رسید | تحریم ها برداشته می شود؟

​منابع خبری اعلام کردند که مذاکرات برجامی وین به وضعیت حساسی رسیده است.

 منابع خبری در وین اطلاع داده اند که مذاکرات احیای برجام وین دور حساس خود رسیده است.منابع خبری اعلام کردند که مذاکرات برجامی وین به وضعیت حساسی رسیده است.

در مهمترین رویداد منتشر شده، المانیتور خبر داده، برخلاف ارزیابی‌های پیشین، حالا برداشت اغلب رهبران اسرائیل این است که توافق هسته ای با ایران در سال ۲۰۲۲ حاصل خواهد شد. واشنگتن اعلام کرده، مذاکرات وین کمی پیشرفت داشته و امیدواریم در روزهای آینده این پیشرفت‌ها بیشتر شود.آخرین ارزیابی تهران از روند مذاکرات هم حاکی از آن است که گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو جریان دارد. در همین حال وزیر خارجه جدید آلمان که به واشنگتن سفر کرده گفته مذاکرات با ایران در وین وارد مرحله حساس شده است.

همچنیتن میخاییل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه در وین گفته است: هر کدام از هیات‌های مذاکره کننده می‌توانند ضرب‌الاجل‌هایی را برای گفت‌وگوها تعیین کنند. 

ابراهیم رییسی، رییس جمهور گفته است: هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، سیر نزولی تورم و سفرهای استانی از جمله نقاط قوت دولت است اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام، برخی‌ها تلاش می‌کنند، ‌اینگونه موارد را به‌عنوان نقاط ضعف مطرح کرده و در اذهان عمومی به نوع دیگری جلوه دهند.

سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد وزارت برق این کشور آماده پرداخت همه طلب ایران است و به‌زودی آن را به صندوق اعتباری بانک تجارت عراق واریز می‌کند.

نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیشتر در پاییز امسال ۸.۹ درصد شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۰.۵ درصد کاهش یافت. براساس اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیشتر در پاییز امسال ۸.۹ درصد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد کاهش یافت؛ این در حالی است که این نرخ کمترین میزان در ۲۵ سال اخیر است.

همزمان با کاهش نرخ ریپو، بازار اسناد خزانه نیز با استقبال همراه شده و نرخ سود در این بازار به زیر 24 درصد بازگشته است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت اعلام کرد: با اجرای پروژه‌های چاه محور، ظرفیت تولید نفت کشور به قبل از زمان تحریم‌ بر خواهد گشت. میزان تولید نفت کشور در حال حاضر متناسب با نیاز داخلی و بازار صادراتی است. سرپرست شرکت نفت، گاز و پتروشیمی تامین  هم گفته است: ثبات حداقل ۵ تا ۱۰ ساله برای فرمول محاسبه نرخ خوراک و سوخت گاز پتروشیمی‌ها لازم است.

ارسال نظر: