کدخبر: 7231

آزار و اذیت وحشتناک این زنان در ایران| فیلم تلخ

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خانه امن بهزیستی از ابتدای سال ۵۵ زن خشونت دیده یا در معرض خشونت را پناه داده است.

محمد محمدی قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز اظهار کرد: ۴۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی و ۲۶۶کودک بصورت امداد بگیر در خانواده زیرپوشش بهزیستی هستند.

 وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 58 بازدید از مراکز نگهداری کودکان برای بررسی روند نگهداری، آموزش و... صورت گرفته است، گفت: این بازدیدها در راستای نگهداری بهتر از کودکان صورت گرفته است.

محمدی قیداری هدف اورژانس اجتماعی را کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس خدمات اجتماعی گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ۷۱۹ مداخله در بحران از ابتدای سال تاکنون خبر داد و تأکید کرد: رتبه‌بندی بهزیستی در زمینه کودک آزاری و همسر آزاری با تعداد مراجعه به اورژانس اجتماعی اعلام می‌شود.

وی خانه امن را یکی از بهترین خدمات بهزیستی در زمینه کاهش آسیب به زنان در معرض خشونت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: بهزیستی به استناد اصل دهم،  ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و به منظور مواجهه صحیح با افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی و فراهم کردن زمینه ادامه زندگی سالم در جامعه و طبق سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن، راه‌اندازی اسکان موقت را در دستور کار خود قرار داده که اکنون با نگاهی جامع‌نگر و تخصصی به عنوان خانه‌های امن به زنان خشونت دیده و در معرض خشونت ارائه خدمت می‌دهد.

محمدی قیداری تصریح کرد: خانه امن مختص حمایت از زنان و دختران خشونت دیده بوده و در صورت وجود فرزندان برای زنان متاهل خشونت‌دیده، حمایت‌های لازم با رعایت اصول مندرج در دستورالعمل‌ها شامل حال آنها نیز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: دختران و زنانی که مورد آزار و خشونت‌های جسمی، جنسی، روانی و عاطفی قرار می‌گیرند، پس از مراجعه به اورژانس اجتماعی و با دستور قضایی به این مرکز منتقل می‌شوند.

وی خشونت جسمی ، جنسی، روانی و کلامی، محدودیت و محرومیت را از مصادیق خشونت معرفی کرد و گفت: خانه امن بهزیستی از ابتدای سال ۵۵ زن خشونت دیده یا در معرض خشونت را پناه داده است.

ارسال نظر: