کدخبر: 7406

فرهاد مجیدی| استقلال| اخبار ورزشی

سبد خرید فرهاد مجیدی فاش شد | مجیدی این بازیکنان را چند گرفت؟

این موضوع را نوشتیم تا به این نکته برسیم که یکی از دلایل تفاوت عملکرد استقلال و پرسپولیس در این فصل را می‌توان به خریدهای تابستانی دو تیم مرتبط دانست.

 به نظر می‌رسد عملکرد استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی یکی از دلایل نمایش متفاوت دو تیم در نیم فصل اول باشد.

در روزی که پرسپولیس نتوانست قعرنشین لیگ را شکست دهد و نمایش نسبتا پرانتقادی در مشهد داشت، استقلال از سد یکی از تاکتیکی‌ترین تیمهای لیگ عبور کرد تا قهرمانی‌اش در نیم فصل تقریبا مسجل شده باشد.

این موضوع را نوشتیم تا به این نکته برسیم که یکی از دلایل تفاوت عملکرد استقلال و پرسپولیس در این فصل را می‌توان به خریدهای تابستانی دو تیم مرتبط دانست.

از خریدهای استقلال شروع کنیم.کوین یامگا بهترین گلزن آبی‌ها در 14 هفته گذشته بوده و هم به عنوان بازیکن هجومی هم به عنوان وینگ بک نمایش خوبی داشته است.

رودی ژستد هم نوع بازی‌اش منتقدانی دارد با حمایت‌های مجیدی در طول چند هفته گذشته، تبدیل به یک بازیکن مهم در تیم او شده است. آمار گلزنی او، قابل دفاع نیست منتهی مجیدی اعتقاد دارد که این مهاجم خواسته‌های او در زمین را به بهترین شکل ممکن پیاده می‌کند. جعفر سلمانی و امیرحسین حسین‌زاده هم خیلی زود به ترکیب اصلی استقلال رسیدند و تنها خرید تابستانی آبی‌ها که هنوز نتوانسته در این تیم جا بیفتد امین قاسمی‌نژاد بوده که او هم جلوی مس موفق شد یک گل بسیار مهم برای تیمش به ثمر برساند.

همه این‌ موارد حاکی از این است که مجیدی ضعف‌های تیمش را به خوبی شناخته و توانسته آنها را تا حد زیادی برطرف کند. البته که سرمربی استقلال در نقل و انتقالات زمستانی هم به دنبال تقویت تیمش است.

در مقابل، پرسپولیسی‌ها اصلا در خریدهای این فصل موفق عمل نکرده‌اند و یحیی گل‌محمدی که به دلیل بدهی‌های باشگاهش امکان خرید بازیکن خارجی با کیفیت را نداشت مجبور شد فقط از بازیکنان داخلی استفاده کند اما سوال اینجاست که آیا این خرید‌ها بر اساس نیاز تیم و کیفیت بازیکنان صورت گرفته یا نه؟

 رضا اسدی که با سروصدای زیادی راهی پرسپولیس شد فقط در دقایق پایانی به میدان می‌رود و اصلا نتوانسته خودش را به عنوان جانشین احمد نوراللهی به ترکیب اصلی تیمش تحمیل کند. حامد پاکدل هم که فصل گذشته گل‌های حساسی برای آلومینیوم زده بود، همچنان جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس ندارد. علیرضا ابراهیمی هم که قرار بود جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان شود، بیشتر بازیهای تیمش را از روی نیمکت تماشا کرده است.

به این خریدها می توان رضا دهقانی جوان را هم اضافه کرد که قرار بود به یکی از ستاره‌های این تیم تبدیل شود اما پیش از بسته شدن پنجره تابستانی با رضایت کادرفنی قرمزها راهی تراکتور شد تا این ذهنیت به وجود بیاید که این خریدها بر اساس نیاز تیم انجام نشده است.

ارسال نظر: