کدخبر: 7410

همسرکشی وحشتناک در این شهر| کرج به خون کشیده شد

مرد جوان پس از اختلاف مالی با همسرش، جنایتی آتشین را رقم زدکه باعث مرگ همسرش و سوختگی خودش شد.

دقایقی بعد خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس، آژیرکشان خود را به مقابل کارگاه رسانده و در را بازکرده و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. با مهار آتش و جست‌وجو در کارگاه، آتش‌نشانان با پیکر سوخته زن و مرد جوانی رو‌به‌رو شده و آنها را به بیرون انتقال دادند که مشخص شد زن جوان بر اثر شدت سوختگی جان باخته است. مرد جوان نیز سریع به بیمارستان انتقال یافت.

با تحقیقات پلیسی در محل مشخص شد، قربانیان این آتش‌سوزی زوج جوانی بودند. مرد ۲۸ ساله و همسر ۲۲‌ساله‌اش 2 سال قبل با هم ازدواج کردند. سعید بعد از ازدواج این کارگاه را از پدرزنش اجاره کرد و در آنجا مشغول به کار شد. همسرش هم همپای او در کارگاه کمکش بود. روز چهارشنبه آنها در کارگاه مشغول کار بودند که ناگهان محل‌ کار شعله‌ور شد.

همسرکشی تلخ در کرج

ماموران سپس از خانواده این زوج تحقیق کرده و متوجه اختلاف آنها شدند. این اواخر نیز اختلافات‌شان بیشتر شده بود. این موضوع احتمال آتش‌سوزی عمدی را مطرح کرد و به همین دلیل بازپرس جنایی کرج، دستور داد کارشناسان آتش‌نشانی با بررسی‌های تخصصی علت آتش‌سوزی را مشخص کنند.

وقتی آتش‌نشانان اعلام کردند این آتش سوزی عمدی بوده، احتمال تیم جنایی به یقین تبدیل شد. آنها برای رازگشایی از این جنایت راهی بیمارستان شدند اما به‌دلیل سوختگی شدید مرد جوان امکان بازجویی از او وجود نداشت.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: پس از گذشت نزدیک به یک ماه از این آتش‌سوزی و با تلاش پزشکان، مرد جوان که دچار سوختگی حدود ۶۰‌درصدی شده بود از مرگ نجات یافت و بعد از ترخیص از بیمارستان با دستور بازپرس به پلیس آگاهی انتقال یافت تا درباره انگیزه‌اش از ارتکاب جنایت آتشین تحقیق شود.

مرد جوان در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و مدعی شد، پس از ازدواج کارگاه پدرزنم را اجاره کرده و برای تخصص در آنجا کارگاه ام‌دی‌اف‌سازی راه‌اندازی کردم. همسرم نیز در آنجا مشغول به کار شد و در حساب و کتاب کمکم بود. پس از مدتی او برای کارهایی که در کارگاه انجام می‌داد درخواست حقوق کرد و همین باعث اختلاف ما شد. اختلاف و درگیری ‌ما ادامه داشت تا این‌که روز حادثه دوباره دعوا کردیم و به‌دلیل عصبانیت کنترل رفتارم را از دست داده و آنجا را به آتش کشیدم. قصد داشتم به زندگی خودم هم پایان دهم اما زنده ماندم.

به گفته رئیس پلیس آگاهی البرز، متهم پس از اعتراف به این جنایت با قرار قانونی روانه زندان شد.

خشم‌های قاتل

گرچه قتل خانوادگی از دیرباز در تاریخ بشر وجود داشته، اما هنوز هم این پدیده به عنوان یکی از عوامل برهم‌‌زننده وضعیت روانی جامعه شناخته می‌شود. یکی از انواع قتل‌های خانوادگی که در سال‌های اخیر نمود بیشتری پیداکرده، پدیده همسرکشی است. در این جنایت، شیوه و انگیزه در مردان و زنان متفاوت است و بارها کارشناسان درباره آن سخن گفته‌اند، اما نکته‌ای که باید به آن در همسرکشی توجه کرد، قتل‌هایی براساس خشم‌های آنی است که فرد در یک لحظه کنترل رفتار خود را از دست می‌دهد و بعد از قتل، پشیمان می‌شود.

این جنایت بیشتر توسط مردان رخ می‌دهد و در پرونده‌های شوهرکشی، ما با جنایت‌هایی با برنامه و گاها با حضور فرد سومی روبه‌رو هستیم. مردانی که در مواقع بحرانی کنترل رفتار خود را از دست می‌دهند، باید از راه‌های کنترل خشم کمک بگیرند تا در مواقع عصبانیت، خشم برای آنها تصمیم‌گیرنده نباشد.

متاسفانه در جامعه به بحث مشاوره توجه نمی‌شود و اگر به زوجین گفته شود برای حل مشکل از مشاور استفاده کنند، تصور می‌کنند انگ بیمار روانی به آنها زده شده، در حالی که تجربه نشان داده کمک گرفتن از مشاورهای خبره، می‌تواند راه‌های خروج از بحران را به زوجین آموزش دهد و از وقوع حوادث تلخ در آینده جلوگیری کند. فرهنگ استفاده از مشاور، باید در مدارس آموزش داده شود و افراد جامعه یاد بگیرند در مواقع بحرانی از مشاوره و کمک دیگران استفاده کنند.

 

ارسال نظر: