کدخبر: 7795

اخبار سیاسی | خبر سیاسی | خبر سیاسی روز

مذاکرات برجام به کجا رسید؟

علی باقری و هیات همراه همچنین دیداری سه جانبه با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین برگزار کرد.

در ادامه مذاکرات وین با محوریت لغو تحریم‌ها، برخی از پرانتزها و موارد اختلافی پشت سر گذاشته‌ شده.

آنطور که ایرنا گزارش داده، مذاکرات وین روز چهارشنبه نیز مانند روزهای قبل با دیدارهای دو جانبه و چندجانبه هیات مذاکره‌کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا، ادامه پیدا کرد. مذاکره‌کنندگان ارشد کشورمان روز گذشته با مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا دیدار کردند.

علی باقری و هیات همراه همچنین دیداری سه جانبه با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین برگزار کرد. مذاکره‌کننده ارشد کشورمان روز گذشته در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفتگوها در هتل کوبورگ وین هم دیدار و گفتگو کرد.این دیدار پس از ملاقات نسبتا طولانی باقری با مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین انجام شد.

مورا پیش از این، به روسیه سفر کرده بود تا با مقام‌های عالی‌رتبه این کشور درباره مسائل و موضوعات مختلف بین‌المللی از جمله مذاکرات وین گفتگو کند. او در نتیجه مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد.همزمان، جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان ایران، گروه کشورهای ۱+۴ و اتحادیه اروپا در خصوص موضوعات مختلف برگزار شد.

روز بیست و پنجم از هشتمین دوره مذاکرات رفع تحریم‌ها در حالی به اتمام رسید که تیم‌های مذاکره‌کننده از بسیاری از پرانتزها و موارد اختلافی عبور کرده‌اند.سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی درباره آخرین روند مذاکرات گفت که پرانتزهایی که در پیش نویس توافقات وجود دارد پاکسازی شده و توافق درباره ایده‌ها در حال تبدیل شدن به کلمات و جملات هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد که آنچه باقیمانده موضوعات کلیدی است که به طور ویژه تصمیمات خاص سیاسی را می‌طلبد و واشنگتن باید تصمیمات خود را درباره مسائل باقیمانده و رفع تحریم‌ها اعلام کند.

وی همچنین اضافه کرد که اگر این اتفاقات در بازگشت از پایتخت‌ها بیفتد می‌توان گفت که با سرعت خوبی در حالت حرکت به یک توافق قابل اتکا و پایدار هستیم.

ارسال نظر: