کدخبر: 7855

مدارس و دانشگاه حضوری می شود | دولت دستور داد

پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ رئیس‌جمهور، کلاس‌های درس تمامی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش به ویژه برگزاری امتحانات و دفاع پایان نامه های تحصیلی باید به صورت حضوری برقرار شود.

وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با صدور ابلاغیه‌ای خطاب به وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بازگشایی کلاس‌های درس دانشگاه‌ها و مدارس را ابلاغ کرد.

در ابتدای ابلاغیه احمد وحیدی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا خطاب به وزیران علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ رئیس‌جمهور، کلاس‌های درس تمامی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش به ویژه برگزاری امتحانات و دفاع پایان نامه های تحصیلی باید به صورت حضوری برقرار شود.

وی در این ابلاغیه تاکید کرده است: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) ضروری است.

وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در این ابلاغیه همچنین آورده است: مسوولان دانشگاه‌ها و روسای ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس در سراسر کشور موظف به اجرای این ابلاغیه هستند.

وحیدی در این ابلاغیه تاکید کرده است: دستور فرمایید گزارش تحقق مصوبه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی اعلام شود.(ایرنا)

آنطور که فارس گزارش داده، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه همایش «بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش» که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که «آیا حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است؟»،گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری نیست و باید همه دانش‌آموزان سر کلاس حضور داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان سر کلاس یک امر الزامی است، افزود: اگر در یک شهرستان، یک مورد خاصی داشتیم، تصمیم مستقل می‌گیریم اما در مجموع و اصل بر این است که حضور در مدرسه الزامی است.

وحیدی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در مدرسه طبق برنامه‌ای است که آموزش و پرورش اعلام می‌کند یعنی ممکن است در بعضی جاها تصمیم بگیرند به خاطر جمعیت دانش‌آموزان بگویند که برخی سه روز در هفته به مدرسه بروند یا مدرسه دو یا سه شیفته شود که تشخیص با آموزش و پرورش است اما اصل با آموزش حضوری است.

ارسال نظر: