کدخبر: 7968

بورس | بازار بورس | وضعیت بورس

بورس بازها بخوانند | سیگنال جدید برای بازار بورس

از ۸ آذر و آغاز دور اول مذاکرات تا کنون اخبار ضد و نقیض فراوانی منتشر شده که بورس را بیش از پیش در ابهام فرو برده است.

از ۸ آذر و آغاز دور اول مذاکرات تا کنون اخبار ضد و نقیض فراوانی منتشر شده که بورس را بیش از پیش در ابهام فرو برده است. به نظر می‌رسد مذاکرات رو به تمام است. امروز بازار تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: اگر لازم باشد برای توافق خوب، گفتگو با آمریکا را نادیده نمی‌گیریم‌‌. در موضوع هسته‌ای در نقطه‌ای هستیم که باید تصمیم گیری شود. آمریکا خواهان مذاکره مستقیم است؛ اگر نیاز باشد سطحی از مذاکره را با آنها خواهیم داشت. سخنگوی کاخ‌سفید نیز گفت: آماده مذاکرات مستقیم و فوری با ایران هستیم. (تسنیم)

مالک شریعتی نیاسر؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قیمت بنزین در لایحه بودجه سال آینده به قیمت امسال پیشنهاد شده است. از همین رو بنزین سهمیه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان خواهد بود. در مجلس نیز قرار نیست تغییری در قیمت بنزین برای سال بعد اتفاق بیفتد. (ایرنا)

هیات‌مدیره فرابورس ایران در راستای اجرای دستورالعمل بازارگردانی و با هدف افزایش نقدشوندگی تصویب کرد. برای نمادهایی که ۵ روز صف باشند با درخواست بازارگردان مشروط به افزایش تعهدات آن، حراج با دامنه ۴ برابر برگزار می‌شود.

رئیس کمیته تبصره۱۴ بودجه ۱۴۰۱ گفت: هنوز برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تصمیمی مجلس نگرفته است. در خصوص تغییرات نرخ گاز سوخت از ۱۰۰ درصد نرخ خوراک به ۴۰ درصد، مورد منتظر نامه دولت هستیم. (ایرنا)

اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به پرداخت بدهی حق عضویت ایران به سازمان ملل توسط سئول گفته بلوکه‌ کردن دارایی‌های ایران در کره جنوبی غیرقانونی، در تناقض با قوانین بین‌المللی و «دزدی دریایی» است. (فارس)

زارع؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای از افزایش یارانه نقدی خانوار در سال آینده خبر داد. کمیسیون تلفیق قصد دارد تمام یارانه های موجود از جمله یارانه معیشتی را ادغام کرده و در قالب‌های نقدی و غیرنقدی به مردم پرداخت شود. 

ارسال نظر: