کدخبر: 8059

کرونا | آمار کرونا | ویروس کرونا

جولان کرونای اومیکرن در کودکان | مراقب اومیکرون باشید

سازمان جهانی بهداشت به تازگی هشدار داده است که موارد ابتلا به زیرسویه ای از امیکرون موسوم به “بی ای.۲” (BA.2) که اولین بار در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) کشف شد، به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: موارد ابتلا به زیرسویه اُمیکرون در بسیاری از کشورها رو به افزایش است.

 سازمان جهانی بهداشت به تازگی هشدار داده است که موارد ابتلا به زیرسویه ای از امیکرون موسوم به “بی ای.۲” (BA.2) که اولین بار در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) کشف شد، به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است.

به نقل از ایسنا، زیرسویه  “بی ای.۲” که آژانس امنیت بهداشت انگلیس (UKHSA) آن را به عنوان گونه ای تحت بررسی اعلام کرده، زیرمجموعه سویه اُمیکرون (BA.1) است و طبق داده های اولیه ممکن است هم از قدرت سرایت بالاتری برخوردار باشد و هم بیشتر از دیگر سویه های کووید در برابر واکسن مصون بماند.

سازمان جهانی بهداشت در پست به روز شده در وبسایت خود اعلام کرد: موارد ابتلا به BA.2 که در برخی از جهش ها از جمله در پروتئین سنبله با BA.1 متفاوت است، در بسیاری از کشورها در حال افزایش است.

بنابر اعلام این سازمان، بررسی ویژگی‌های زیرسویه  “بی ای.۲” از جمله فرار از روش های مصون سازی و میزان بیماری‌زا بودن آن باید به‌طور مستقل از سویه اُمیکرون در اولویت قرار گیرد.

به نقل از روزنامه ایندیپندنت، شیوع زیرسویه  “بی ای.۲” به اندازه ای نیست که همچون سویه اصلی اُمیکرون و دلتا در گروه موارد نگران کننده قرار گیرد اما از آنجایی که در بسیاری از کشورها در حال گسترش است سازمان جهانی بهداشت از مقامات کشورها خواسته است تا روند شیوع آن را تحت کنترل داشته باشند.

امیکرون پایان همه‌گیری کرونا است؟

کرونا

سی‌ان‌ان در گزارشی از قول سایمون ویلیامز، محقق بیماری‌های عفونی در دانشگاه سوانسی می‌نویسد: «سطوح نگرانی در مورد اومیکرون نسبت به گونه‌های قبلی کمتر است و همین مسئله از نظر روانی هم تاثیر بزرگ و شگرفی در این روند گذاشته است.»

ویلیامز در ادامه می‌گوید: «کاهش علائم اومیکرون در مقایسه با گونه‌های قبلی به آرامش ذهنی مردم کمک بسیاری کرده است.»

همین رویه باعث شده تا برخی از متخصصان با خوش‌بینی از محتمل بودن پایان همه‌گیری خبر دهند.

دیوید هیمن، اپیدمیولوژی بیماری های عفونی در دانشکده بهداشت لندن یکی از این افراد است که در این خصوص می‌گوید: «به نظر من این بیماری در حال بومی شدن است، به این معنا که بیماری اگرچه همچنان غالب است اما شدت آن کمتر و مدیریت آن آسان‌تر می‌شود. بومی شدن نیز برای مدتی با ما خواهد ماند. این باعث می‌شود که ویروس به یک بیماری نه چندان خطرناک تبدیل شود که افراد در طول سال با آن رو به رو می‌شوند و بدون مشکل خاصی بر آن غلبه می‌کنند.»

ارسال نظر: