کدخبر: 8136

دانشگاه| خبر مهم برای دانشجویان| دانشگاه حضوری شد؟

فوری: خبر مهم برای دانشجویان| دانشگاه حضوری شد؟

هفته‌های آتی با موج فزاینده مبتلایان مواجه می‌شویم چرا که از یک هفته قبل شکل گیری‌های این موج را به صورت افزایش مراجعان سرپایی با علایم جهاز تنفسی فوقانی شاهد بودیم.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفت که امروز (شنبه) در ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع تشدید محدودیت‌ها و تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها بررسی می‌شود.

زالی با اعلام این خبر افزود: الگوی گسترش بیماری ویروس کرونا شبیه ۵ موج قبلی سیر می‌کند و پیش بینی می‌شود در روزها و هفته‌های آینده شیوع بیشتری را شاهد باشیم.

او ادامه داد: شواهدی از ویروس دلتا را در کشور داریم، اما سویه اومیکرون به نظر می‌رسد رو به رشد است، سرایت پذیری بیشتر این سویه به میزان ۶۴ درصد، تغییر الگو در سنین مبتلایان زیر ۱۰ سال و ۱۰ تا بیست سال و شمار بیشتر تست‌های منفی کاذب به خاطر تشابه آن با سرما خوردگی از ویژگی‌های این سویه است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران افزود: هفته‌های آتی با موج فزاینده مبتلایان مواجه می‌شویم چرا که از یک هفته قبل شکل گیری‌های این موج را به صورت افزایش مراجعان سرپایی با علایم جهاز تنفسی فوقانی شاهد بودیم.

وی با اشاره به رنگ بندی‌های شیوع کرونا گفت: رنگ بندی نقشه سامانه ماسک بر اساس میزان بستری است و با تاخیر بیشتری تغییر رنگ‌های شهرها را شاهد هستیم و احتمالا شهرهای نارنجی به سرعت به قرمز تبدیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ویروس امیکرون ممکن است تاب آوری شبکه بهداشتی درمانی را به چالش بکشد و به گفته رئیس جمهور شرط استمرار فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ما هم باید منوط به رعایت شیوه نامه‌ها باشد و البته رعایت شیوه نامه‌ها هنوز در سطح قابل قبولی نیست.

زالی توصیه کرد مردم با شتاب بیشتری از واکسیناسیون دز سوم استقبال کنند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی؛ در مراکز پرخطر و پر ازدحام شهری نیز کمتر حضور پیدا کنند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفت: تهران در کنار استان‌های هرمزگان و خراسان رضوی تعداد بیشتری از تست‌های امیکرون را گزارش کرده است و مردم باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، خودداری از ازدحام‌های تجمعی پرخطرتر و جدی گرفتن تزریق واکسن به ویژه در واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال به کاهش شیوع بیماری کمک کنند.

ارسال نظر: