کدخبر: 8211

رنگ مشهد؛ چگونه یک رنگ ارزان اما باکیفیت بخریم؟

بهترین تولید کننده رنگ مشهد را می شناسید؟ آیا تا حالا پیش آمده است که تصمیم بگیرید خودتان دیوارهای منزل یا محل کارتان را رنگ آمیزی کنید؟ در این صورت قطعا برای خرید رنگ مراجعه کرده و از تنوع بالای رنگ ها مطلع هستید. دنیای رنگ بسیار گسترده است. هر یک از انواع رنگ ها فرمول، ویژگی، مزایا، کاربردها و حتی ابزارهای متفاوتی برای اجرا دارند. در یک دسته بندی ساده میتوان انواع رنگ ها را به دو دسته تقسیم بندی کرد.

رنگ مشهد

  1. رنگ ساختمانی
  2. رنگ های صنعتی

همانطور که از عناوین این رنگ ها پیداست، دسته اول برای رنگ آمیزی ساختمان ها و دسته دوم کاربری صنعتی دارند. برای مثال اگر به رنگی برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه خود نیاز دارید باید اقدام به خرید رنگ ساختمانی کنید ولی اگر میخواهید با خط کشی پارکینگ ساختمانتان محل پارک هر اتومبیل را مشخص کنید دیگر رنگ های ساختمانی قابل استفاده نیستند و باید از رنگ های صنعتی کمک بگیرید.

رنگ ساختمانی بسته به کاربردی که دارد، خود به انواع متفاوتی چون رنگ های پلاستیک، رنگ روغنی، رنگ آکریلیک، رنگ نانو و... تقسیم بندی می شوند. همچنین رنگ های صنعتی نیز داری انواع متفاوتی چون رنگ های پلی یوراتان، رنگ اپوکسی، رنگ ترافیکی و... هستند. حالا چگونه باید از میان این همه رنگ با تنوعی که دارند، مناسب ترین رنگ را انتخاب کنیم؟ ابتدا باید با انواع رنگ آشنایی پیدا کنید سپس برای خرید به یک تولید کننده معتبر مراجعه کنید. تولیدکننده رنگ باید تخصص بالایی در این زمینه داشته باشد در غیر این صورت نتیجه کار چندان رضایت بخش نخواهد بود.

اگر در مشهد به دنبال رنگ ساختمانی یا صنعتی هستید و می خواهید از یک کارخانه معتبر خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع رنگ ساختمانی مشهد

همانطور که خواندید رنگ های ساختمانی دارای انواع متفاوتی هستند که هر یک از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. زمانی که برای خرید رنگ ساختمان مراجعه میکنید یکی از سوالاتی که ممکن است بپرسید این است که آیا این رنگ قابل شستشو است؟ چه مدت زمان طول میکشد تا رنگ خشک شود؟ آیا رنگ پس از اجرا بر روی دیوار براق است یا پس از مدتی مات و کدر میشود؟

انواع رنگ ساختمانی

این موارد جزو فاکتورهای تاثیرگذار در خرید یک رنگ ساختمانی هستند. از همین رو حین خرید رنگ های ساختمانی باید موارد فوق را در نظر داشته باشید. با شناخت انواع رنگ ساختمانی و مشخصات هر یک از آنها میتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید و رنگی درست مطابق با چیزی که مد نظر دارید خریداری کنید.

رنگ پلاستیک

یکی از رایج ترین انواع رنگ های ساختمانی است. همچنین می توان آن را پرمصرف ترین رنگ مشهد دانست. برای رنگ آمیزی دیوارهای گچی بهترین گزینه ممکن است. رنگ پلاستیکی اجرای بسیار ساده ای دارد به همین خاطر فروش آن نیز بالاست. حتی خود شما نیز می توانید با یک غلتطک این کار را انجام دهید. از دیگر مزایای این این رنگ، این است که حلال آن آب است. به همین خاطر سریع خشک شده و بوی تند و زننده ای ندارد.

رنگ روغنی

رنگ روغنی

از دیگر انواع رنگ های ساختمانی پرمصرف، رنگ های روغنی هستند. . برای رقیق سازی این رنگ باید از حلال پایه نفتی چون تینر استفاده کرد. به همین خاطر بوی بدی دارد و بهتر است سطوح در داخل ساختمان بسته رنگ آمیزی نشوند. این رنگ اگرچه برای سطوح گچی مناسب نیست، اما می‌توان برای رنگ آمیزی قاب در و پنجره‌ها و سطوح آهنی و چوبی از آن استفاده کرد. رنگ روغنی دارای سه نوع مات، نیمه مات و براق است.

رنگ آکریلیک

رنگ اکریلیک نیز جزو رنگ های جدید ساختمانی است. این رنگ نیز مانند رنگ ساختمانی پایه حلال آن آب است پس بوی تندی ندارد اما مزیت بزرگی که نسبت به رنگ های پلاستیک دارد، مقاومت بالای آن در برابر آب و قابل شستشو بودن آن است. قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و پس از رنگ آمیزی در مدت زمان کوتاهی سطوح کاملا خشک می‌شوند.

رنگ نانو

اگر به دنبال یک رنگ قابل شستشو هستید که ویژگی‌های منفی رنگ های پلاستیکی را نداشته باشد، باید از رنگ‌های نانو استفاده کنید. کاملا قابل شستشو است و به راحتی می‌توان آن را با آب و صابون تمیز کرد با هر تجهیزاتی مانند قلم مو یا غلطک می‌توانید این رنگ را بر روی سطح مورد نظر اجرا کنید. همچنین به مرور زمان شفافیت خود را از دست نداده و کدر نمی‌شود. به دلیل رقیق بودن رنگ نانو معمولا نیازی به حلال ندارد اما در صورت نیاز می‌توان آن را با کمی آب ترکیب کرد. این رنگ به صورت مایع است.

رنگ مولتی کالر

رنگ مولتی کالر یکی دیگر از انواع رنگ مشهد است. اگر به دنبال رنگی جذاب، جدید و برجسته هستید پیشنهاد ما به شما رنگ های مولتی کالر هستند. رنگ های مولتی کالر چسبندگی بالایی دارند به همین خاطر برای تمامی سطوح قابل اجرا هستند. بوی کمی دارد به همین خاطر می‌توان برای رنگ آمیزی فضای داخلی ساختمان از آن استفاده کرد. این رنگ همان‌طور که از نامش پیداست رنگی از ترکیب چند رنگ با طرح‌های مختلف است.

انواع رنگ صنعتی مشهد

از رنگ ساختمانی که بگذریم، نوعی دیگر از رنگ با عنوان رنگ صنعتی وجود دارد که کاربرد آنها صنعتی است. رنگ‌ های صنعتی دارای انواع مختلفی چون رنگ پلی یورتان، رنگ کوره ای، رنگ اپوکسی، رنگ پودری و رنگ ترافیکی هستند. از رنگ ترافیکی برای خط کشی خیابان ها، جدول ها و همچنین پارکینگ ها استفاده میشود. مقاومت این رنگ در برابر سایش و ضربه بسیار بالا است.

انواع رنگ صنعتی

از رنگ های کوره ای که یک رنگ صنعتی است، برای رنگ آمیزی سطوح یا لوازمی استفاده میشود که در معرض دمای بالا قرار دارند. این رنگ ها نسبت به حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند. برای خرید رنگ مشهد از نوع ساختمانی یا صنعتی کافی‌ست بهترین تولیدکننده رنگ را پیدا کرده و خرید خود را از طریق آن انجام دهید.

 

ارسال نظر: