کدخبر: 8274

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی ارزان چقدر می باشد

دیوار بتنی پیش ساخته چیست؟

دیوار پیش ساخته بتنی دیواری است از جنس بتن مسلح همراه با ستون و فونداسیون که جهت دیوار کشی در محوطه کارخانه ها، پادگان ها، باغات، شهرک ها و غیره استفاده می شود. این دیوار ها مزایای فراوانی دارند که از مزایای آن می توان به مقاومت بالا، سرعت ساخت بالا، سرعت نصب زیاد، راحتی نصب و غیره اشاره نمود. در این نوشته می خواهیم در رابطه با قیمت دیوار بتنی پیش ساخته ارزان مطالبی را ارائه دهیم.

قیمت دیوار بتنی پیش ساخته:

عوامل گوناگونی بر قیمت دیوار بتنی موثر می باشد. این عوامل عبارتند از نیروهای انسانی استفاده شده جهت تولید و بارگیری، جرثقیل های مورد استفاده، دستگاه اتوکلاو مصرفی جهت عمل آوری بتن، آهن آلات مصرفی در داخل دیوارها، بتن استفاده شده و غیره. مجموع عوامل بالا باعث تعیین قیمت دیوار بتنی پیش ساخته می شود.

مشخص است که هر چه عیار و آهن آلات مصرفی در داخل دیوارها بالاتر باشد قیمت نیز بالطبع بالاتر رفته و دیوار با کیفیت تری تولید و تحویل خریدار می گردد؛ بعضا شاهد هستیم که دیوار بتنی به صورت پیش تنیده بوده و مشخصا به جای آرماتور از سیم در داخل پنل ها استفاده شده که قطعا قیمت تمام شده دیوار، ارزان خواهد بود بدین جهت کارفرمایان بایستی قطعا از مصالح مصرفی و مشخصات فنی دیوارها اطلاعات کاملی کسب نمایند و سپس بر حسب نیاز پروژه به مقایسه قیمت های اعلام شده بپردازند.

دیوار پیش ساخته بتنی ارزان را از کجا تهیه نماییم:

با توجه به قیمت مصالح و پروفیل ها در بازار، رنج قیمت دیوار بتنی در نیمه دوم سال 1400 در حدود 380 هزار تومان تا 450 هزار تومان می باشد که این اختلاف قیمت به دلایل مختلفی همچون نوع قالب، مقدار میلگرد مصرفی، عیار و مقاومت بتن ریخته شده در قالب ها و غیره بستگی دارد لذا بهترین حالت پیدا کردن یک دیوار پیش ساخته ارزان، استعلام قیمت از شرکت های فعال در زمینه تولید قطعات پیش ساخته بتنی و مقایسه مشخصات فنی و قیمت ها می باشد.

کارفرمایان بایستی حتما از کارگاه های تولیدی و محصولات آنها بازدید بعمل آورده و در صورت امکان از بتن تهیه شده، آزمایشات لازم را فراهم آورند؛ همچنین می توانند به جای آزمایش بتن، با تخریب یک عدد از پنل ها و بازدید داخل آن از آرماتورها و نوع بتن اطمینان حاصل نمایند چرا که بعضا برخی کارگاه ها با تولید بتن نامرغوب اقدام به ساخت دیوارهای با مقاومت پایین نموده و حاصل آن، شکنندگی دیوارها پس از گذشت مدت زمانی از نصب می باشد.

بازدید از کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته مزایای فراوانی در انتخاب بهترین محصول خواهد داشت زیرا علاوه بر بازدید محصولات، از مصالح مصرفی نظیر شن، ماسه دوبار شور، سیمان، میلگردهای شبکه، نوع اتصال میلگردها در شبکه (نوع جوش یا نوع بستن با سیم آرماتور بندی)، استفاده یا عدم استفاده از دیگ آب گرم، آب دهی قطعات پس از خروج از درون قالب و حتی آب مورد مصرف در ساخت بتن مطمئن می شوند.

نکته مهم در یافتن دیوار پیش ساخته بتنی ارزان اینست که فقط ارزانی دیوار ملاک انتخاب نباشد و اختلاف قیمت زیاد در فروش قطعات قطعا دلایل خاص خود را داشته و کارفرما ممکن است پس از خرید کالا، به دلیل خرید محصول بی کیفیت مجبور به ترمیم و یا تعویض پنل ها در آینده ای نه چندان دور شود. (این مساله بارها مشاهده گردیده که حتی پس از گذشت یکسال از تاریخ نصب، دیوارها شروع به ترک خوردگی و نهایتا ریزش می شوند) لذا به این نکته توجه نمایید که خرید دیوار بایستی علاوه بر قیمت مناسب، از کارخانه های معتبر انجام گیرد تا منجر به ایجاد ضرر و زیان به خریدار نگردد.

 

ارسال نظر: