کدخبر: 8414

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

قیمت طلا امروز 15 بهمن اعلام شد | طلا چند؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه ۱۴ بهمن با سه هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه ۱۴ بهمن با سه هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان معامله شد.با کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا که افزایش تمایل سرمایه گذاران برای دارایی‌ها ریسک پذیر را کاهش داد، قیمت طلا در معاملات امروز در محدوده۱۸۰۴دلار افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، با کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا که افزایش تمایل سرمایه گذاران برای دارایی‌ها ریسک پذیر را کاهش داد، قیمت طلا در معاملات امروز به ۱۸۰۴ دلار افزایش یافت.هر اونس طلا با ۴٫۴۶ دلار افزایش با نرخ ۱۸۰۴٫۶۵ دلار به فروش رسید.

میشائیل هوسون، تحلیلگر ارشد بازار‌ها سی ام سی گفت: «طلا در حال حاضر، در یک محدوده حرکت می‌کند.»

وی افزود بعید است قیمت طلا در کوتاه مدت جهت حرکت خود را مشخص کند زیرا تورم بی سابقه منطقه یورو بر بانک مرکزی اروپا فشار می‌آورد که نرخ بهره را امسال افزایش نخواهد داد.طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم دیده می‌شود اما سیاست پولی انقباضی، هزینه‌ها نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را افزایش می‌دهد.

 قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز تغییر محسوسی نسبت به عصر روز گذشته نداشت. قیمت دلار در ادامه قدری به سمت پایین حرکت کرد، اما دوباره افزایشی شد و نزدیک قیمت‌های دیروز قرار گرفت. می‌توان گفت قیمت دلار امروز در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد و امیدها به احیای برجام مانع رشد معنادار قیمت شده بود. خبرنگار وال‌استریت ژونال مدعی است که مذاکرات در این هفته از سر گرفته نمی‌شود. مذاکرات برای تصمیم‌گیری سیاسی متوقف شده‌ است، اما روند پایدار و انتظارات کاهشی در بازار دلار نشان می‌دهد، فعالان بازار احتمال زیادی برای حصول توافق قائلند.

قیمت سکه به بالای ۱۲ میلیون و ۲۰۰ بازگشت

قیمت سکه

قیمت طلای جهانی در نیمه دوم معاملات روز گذشته قدری رشد کرد و در نهایت روی ۱۸۰۶ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه صبح امروز به وقت ایران ۱۸۰۳ دلار بود. روند قیمتی دلار در شروع معاملات امروز افزایشی نبود، اما قیمت سکه حوالی ظهر امروز ۷۰ هزار تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود و ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان گزارش می‌شد. قیمت سکه مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پس گرفته بود و اندازه حباب آن حدود ۵ درصد به دست می‌آمد.

ارسال نظر: